۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰
کد خبر: 80715529
T T
۰ نفر
محمودآباد ميزبان نخستين دوره مسابقات كشتي لوچو جوانان مازندران شد

ساري- رييس هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي محلي استان مازندران گفت: نخستين دوره مسابقات كشتي سنتي ' لوچو' در رده سني جوانان مازندران روز 9 تيرماه به ميزباني شهرستان محمودآباد برگزار مي شود.

'رضا بحرگرد ' روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت : این مسابقات با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در پنج وزن رده سنی جوانان به منظور انتخاب تیم مازندران برای حضور در مسابقات قهرمانی كشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: مسابقات كشتی سنتی لوچو در سالهای گذشته به صورت آزاد و وزن به وزن برگزار می شد و با برنامه ریزی مدیریت جدید هیات استان این مسابقات با نظم خاصی نخستین بار در رده سنی جوانان نیز برگزار خواهد شد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی مازندران اضافه كرد: مسابقات روستایی و بومی محلی قهرمانی كشور در رده سنی جوانان روزهای 13 و14 تیرماه به میزبانی استان گیلان برگزار می شود.

بحرگرد تصریح كرد: تیم مازندران در رشته های كشتی' لوچو ، گیل مردی و چولنگ ' در مسابقات قهرمانی كشور حضور خواهد داشت.

وی همچنین از اعلام آمادگی 14 تیم از شهرستانهای مازندران برای شركت در نخستین دوره مسابقات چولنگ قهرمانی این استان در شهرستان نكاء خبر داد واضافه كرد: این مسابقات به منظور شناخت تیم منتخب مازندران برای اعزام به مسابقات كشوری روز جمعه در روستای 'درویش خیلك ' شهرستان نكاء برگزار می شود.

بحرگرد یادآورشد: نفرهای اول تا پنجم این مسابقات به رقابتهای قهرمانی كشور به استان گیلان اعزام خواهند شد.ك/3

ك/7327/402