۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۰
کد خبر: 80719989
T T
۰ نفر
396 مشاور در مدارس علميه خواهران كشور فعاليت مي كنند

قم- مدير پرورشي حوزه‌هاي علميه خواهران كشور از فعاليت 396 مشاور در مدارس علميه خواهران كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، ' مریم ناصح' روز دوشنبه در جریان دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران كشور از معاونت فرهنگی تربیتی این مركز اظهار داشت: تا كنون 396 مشاور طی هفت فراخوان در 276 مدرسه علمیه خواهران جذب و مشغول به خدمت شده‌اند.

وی با بیان اینكه جایگاه مشاوره در میان مردم و همچنین طلاب ارتقا یافته است، افزود: مدارس علمیه خواهران از مشاوران بهره‌مند هستند و مشاوران می‌توانند در زمینه ارتقای تحصیلی، تهذیب نفس و فراهم ساختن محیط مناسب برای تحصیل و كار موثر باشند.

مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مشاوران از سوی معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: این معاونت با برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی حضوری و غیرحضوری و ارائه لوح فشرده و كتاب تلاش می‌كند تا توان مشاوران مدارس علمیه خواهران را ارتقا بخشد.

وی در خصوص پاسخگویی به سوالات مشاوران گفت: این مدیریت سعی دارد با راه‌اندازی كمیته علمی پاسخگوی سئوالات احتمالی مشاوران مدارس باشد تا بتوانند با آمادگی بیشتری به وظایفشان بپردازند.

ناصح با اشاره به اینكه امور مربوط به معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران به مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران واگذار شده است، اضافه كرد: تنها كاری كه تاكنون به استان‌ها واگذار نشده است، امور مشاوران است كه از طریق مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به انجام می‌رسد.

وی بیان كرد: هر مشاور باید 18 ساعت در هفته در خدمت مدرسه علمیه باشد.

وی افزود: با هماهنگی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران زمینه تدریس برای مشاوران واجد شرایط فراهم شده است.

مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران كشور با اشاره به شرایط جذب مشاوران در مدارس علمیه خواهران افزود: مشاورانی كه در مدارس علمیه خواهران جذب می‌شوند دارای حداقل تحصیلات سطح دو حوزوی هستند كه با طی فرایند گزینش به مدارس معرفی می‌شوند.ك/3

/8138/ 380/