۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۲۱:۵۲
کد خبر: 80720257
T T
۰ نفر
كار انتقال نشاء برنج در 500 هكتار از اراضي كشاورزي ايرانشهر آغاز شد

ايرانشهر - مدير جهاد كشاورزي ايرانشهر گفت: كار انتقال نشاء برنج به 500 هكتار از زمينهاي كشاورزي اين شهرستان آغاز شد.

'مجتبی پیری' روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایرانشهر با اقلیم و آب و هوای مساعد یكی مراكز عمده تولید انواع محصولات باغی و زراعی در سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: امسال به سبب بارندگیهای خوب در ایرانشهر و احیای برخی قنوات سطح زیر كشت برنج نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشت.

پیری با بیان اینكه كار كاشت و انتقال نشاء برنج در ایرانشهر تا آخر تیرماه جاری ادامه دارد، گفت: برداشت این محصول استراتژیك آبان ماه هر سال انجام می شود.

وی متوسط تولید در هر هكتار از زمینهای كشاورزی ایرانشهر را 3 تن شلتوك اعلام كرد و افزود: 90 درصد از سطح زیر كشت محصول برنج در شهرستان ایرانشهر مربوط به دهستان حاصلخیز دامن صورت می گیرد.

دهستان دامن در حوزه آبی رودخانه دامن قرار دارد.

مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر مهمترین ارقام اصلاح شده برنج برای كشت در این شهرستان را ارقام ندا، سفق و نعمت نام برد و گفت: این ارقام به دلیل عملكرد بالا، مدت كوتاه دوره رشد، پخت مناسب و نیاز به آب كمتر مورد استقبال برنج كاران ایرانشهر قرار گرفته است.

پیری گفت: بیش از یك هزار نفر در كار كاشت، داشت و برداشت محصول برنج در سطح شهرستان ایرانشهر فعالیت دارند

و پیش بینی می شود امسال بیش از هزار و 500 تن شلتوك در این شهرستان تولید شود.

گفتنی است كشت برنج در ایرانشهر بصورت سنتی صورت می گیرد.

شهرستان ایرانشهر با 30 هزار هكتار زمینهای زراعی و باغی و 12 هزار بهره بردار بعنوان یكی از مهمترین مراكز تولید انواع محصولات كشاورزی در سیستان و بلوچستان است و به دلیل اقلیم مناسب در تمام چهار فصل سال تولید دارد.

7314/7437/2729