۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۲۳:۵۷
کد خبر: 80721922
T T
۰ نفر
استاندار سيستان و بلوچستان: بزودي آهوران داراي شهرداري مي شود

نيكشهر - استاندار سيستان و بلوچستان در جمع مردم چانف مركز بخش آهوران از توابع شهرستان نيكشهر در جنوب اين استان به مردم وعده داد: بزودي آهوران به شهر ارتقاء مي يابد و شهرداري آن نيز راه اندازي خواهد شد.

'حاتم ناروئی' كه عصر سه شنبه به همراه جمعی از مسوولان استانی و محلی وارد بخش آهوران شد در مسجد جامع چانف طی سخنانی در جمع مردم گفت: كاستیها و مشكلاتی در این منطقه وجود دارد كه پس از بررسی های لازم خواسته های بحق مردم را جامه عمل خواهیم پوشاند.

وی خاطرنشان كرد: استقرار نمایندگی و دفاتر ادارات آموزش و پرورش، كمیته امداد، ثبت احوال، برق، جهاد كشاورزی، راه و شهرسازی و راه اندازی شعب بانك ملی و كشاورزی و احداث جایگاه عرضه سوخت در آهوران ضروری است.

وی ابراز داشت: بزودی چانف مركز بخش آهوران به شهر ارتقا یافته و شهرداری آن نیز راه اندازی می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به درخواست های مردمی تأمین اعتبار بهسازی و اجرای طرح هادی روستایی چانف را مورد تاكید قرار داد و تصریح كرد: با راه اندازی شهرداری وضعیت نامناسب سیمای شهر باید تغییر یابد.

ایجاد بوستان روستایی، تأمین اعتبار اجرای طرح هادی برای روستاهای گوانك، برشك و شهریانچ، تأمین اعتبار احداث ساختمانهای اداری و مسكونی بخشداری و احداث حداقل 10 واحد منزل سازمانی از جمله دیگر قول های استاندار سیستان و بلوچستان به مردم آهوران بود.

ناروئی ابراز داشت: اصلاح و توسعه شبكه آب شرب چانف و روستاهای برشك، گوانك، شهریانج، مهند، مشكنت، گمردوچ دپ، كهیری، پارود، گلیندر و متكاندپ ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین گفت: بخش آهوران در بدو تأسیس خود شاهد برگزاری خوب انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی بود بطوریكه در 37 روستای منطقه انتخابات شورای اسلامی برگزار شد و مردم حماسه خلق كردند كه باید از آنان تشكر كرد.

وی افزود: انتخابات در كلیه حوزه های منطقه به خوبی و آرام همراه با صحت و سلامت برگزار شد و صحت برگزاری كلیه حوزه ها مورد تأیید هیأتهای اجرایی و نظارت قرار گرفت.

بخشدار آهوران نیز طی سخنانی گفت: برقرسانی به 9 روستای بالای بیست خانوار منطقه ضروری و خواسته مردم است كه باید هر چه سریعتر انجام شود.

'خیرمحمد نیكبخت' اظهار داشت: اصلاح و روكش راههای روستایی و احداث پل بر روی رودخانه جسیس، پرداخت تسهیلات كم بهره به كشاورزان آسیب دیده از خشكسالی، تأمین اعتبار مرمت و بهسازی قنوات و كانالهای آبیاری و مطالعه احداث بند خاكی برروی رودخانه شهریانچ و جسیس، اجرای طرحهای آبخیزداری و توسعه فضاهای آموزشی و درمانی از جمله نیازهای مردم بخش آهوران است.

بخشدار آهوران گفت: تأمین نیروی بهداشت یار دهان و دندان برای سایت دندانپزشكی در مركز بهداشتی و درمانی چانف كه ساختمان آن با خودیاری مردم احداث گردیده است، احداث سالن ورزشی چند منظوره خواهران و برادران، ارتقاء و تجهیز پاسگاه انتظامی، توسعه مراكز مخابراتی و ایجاد فرستنده های صدا و سیما برای روستاهای فاقد پوشش از دیگر نیازهای منطقه است.

بخش آهوران با دو هزار كیلومتر مربع وسعت شامل دو دهستان چانف و كهیری به استعداد 160 پارچه روستا و آبادی و افزون بر 12 هزار نفر جمعیت در شمال شرق شهرستان نیكشهر قرار دارد.

نیكشهر حدود 540 كیلومتر با زاهدان فاصله دارد.