۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 80727661
T T
۰ نفر

انيميشن هايي كه ويژه ماه رمضان توليد شد

۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 80727661
انيميشن هايي كه ويژه ماه رمضان توليد شد

تهران - چهار انيميشن «قصه هاي غزاله 2»، « با ما كاش باشي 2»، «قصه هاي من و آقاجان» و «آموزش تلاوت قرآن» در ماه مبارك رمضان از شبكه پويا پخش مي شود.

به گزارش ایرنا،«قصه‌های غزاله» مجموعه‌ای است كه در هر قسمت آن به آموزش صحیح احكام و مسایل تربیتی كودكان از رقابت در خانواده توجه شده است.

این انیمیشن در طول ماه مبارك رمضان هر روز ساعت 17 و 40 دقیقه از شبكه پویا پخش می شود و مهدی ماهوتی و حمیدرضا حافظی نویسند‌گان آن هستند.

«قصه‌های من و آقاجان» انیمیشن دیگری است كه در20 قسمت 10 دقیقه‌ای و با حال و هوای ماه رمضان تولید شده است.

قصه‌های ساده و كودكانه این مجموعه با همزمانی سفر نوه‌های پدربزرگ و آغاز ماه رمضان و تابستان همراه می‌شود. بچه‌ها در مدت حضور خود در خانه و محله قدیمی با ماجراها و اتفاقات گوناگونی مواجه می‌شوند و روایت‌هایشان قصه‌های این مجموعه را می‌سازد.

در این روایت‌ها علاوه بر حضور حال و هوای رمضان در خانه، محله و شهر قدیمی، قصه‌ها به گونه‌ای بیان می‌شوند كه با درس، نكته و یا مساله‌ای از احكام مربوط به روزه‌داری و عبادت همراه باشند و در نهایت با كمك پدربزرگ و بزرگ ترها و همچنین رویارویی خود بچه‌ها این نكات در دل قصه‌های كودكانه مجموعه بیان و آموخته شوند.

«قصه‌های من و آقاجان» به نویسندگی و كارگردانی امیر فیضی تولید شده و ساعت 20 و 20 دقیقه هر روز از شبكه پویا پخش می شود.

همچنین مركز پویا نمایی صبا با محوریت تلاوت قرآن برنامه‌ای آموزشی تولید كرده است كه در آن هر روز كودكان در ساعت 18 با روش درست قرائت كلام الله مجید 18آشنا می‌شوند.

این برنامه شامل دو آیتم 6 دقیقه‌ای است كه آیتم اول شامل آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن توسط كارشناسان قرآنی است و بخش دوم قاری نوجوان جزءهای 30 و 29 قرآن كریم را تلاوت می كند.

در این برنامه كه با همكاری گروه تلاوت شبكه قرآن تولید شده، تلاش می‌شود ‌برای مخاطب كودك و نوجوان شبكه با استفاده از گرافیك زیبا؛ جذابیت بصری ایجاد شود.

سری جدید «با ما كاش باشی» مجموعه نمایشی دیگری است كه مركز پویانمایی برای پخش در ماه مبارك رمضان آماده كرده است؛ این مجموعه در 27 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید و هر روز ساعت 17 و 10 دقیقه از شبكه پویا پخش می‌شود.

در مجموعه «با ما كاش باشی» سه شخصیت عروسكی به نام‌های « آقا شجاع» ، «آقا بیل » و دختری به نام «فندق» حضور دارند و در كنار آنها شخصیتی حقیقی به نام پویانمایی در هر قسمت ، داستانی مجزا دنبال می‌شود.

شخصیت حقیقی این مجموعه به نام پویانمایی كه نقش آن را «پیمان فاطمی» بازی می‌كند به دلیل علاقه‌اش به شخصیت‌های انیمیشن و قرار گرفتن به جای شخصیت داستانی گریم شده و با مشكلات و اتفاقات جالبی روبرو می‌شود.

كاظم اخوان نویسنده و محمد اعلمی كارگردان این مجموعه هستند.

فراهنگ(1)2025