۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰
کد خبر: 80734892
T T
۰ نفر
معلمان مدارس اوهايو آمريكا مجاز به حمل سلاح شدند

تهران – معلمان در بخش هاي حومه و مدارس روستايي واقع در 'نيوكامرز تاون' ايالت اوهايو در آمريكا مجاز به حمل پنهاني سلاح بر سر كلاس هاي درس شدند.

به گزارش ایرنا،پایگاه اطلاع رسانی روسی 'راشاتودی'روز شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: این منطقه از ایالت اوهایو كه درفاصله 100مایلی (160كیلومتری) از جنوب شهر پرجمعیت 'كلیولند' واقع است یك هزار دانش آموز را در بر می گیرد.

به موجب این طرح حمل سلاح توسط معلمان در این بخش از آمریكا در دوره سال تحصیلی 2013-2014صورت خواهد گرفت.

راشاتودی نوشت:درحالیكه جزئیات اندكی از این طرح اعلام شده با این وجود 'جری لامرز' رییس هئیت مدارس در این بخش از ایالت اوهایو به خبرنگاران آن را طرحی در برابر تیراندازی های گسترده دانست و افزود معلمانی كه برسركلاس سلاح باخود حمل كنند، نیازمند آموزش های فنی از اداره شهربانی و كلانتری هستند.

بنابراین گزارش، مدتی است كه حمل سلاح در هرگونه از مدارس در ایالت اوهایو آمریكا ممنوع بوده اما لابی گروهی تحت نام 'كمیته امنیت والدین' منجر به تغییراتی دراین زمینه شد.

مدارس و اماكن عمومی در ایالت های مختلف آمریكا طی سال های اخیر به شدت شاهد حوادث مرگبار تیراندازی توسط افراد مسلح بوده است.

در فوریه سال 2012 مدرسه ای واقع در شهر ' چاردون' Chardon در ایالات اوهایو با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر شاهد به گلوله بستن دانش آموزان از سوی یك نوجوان 17 ساله بود.

دراین حادثه تیراندازی سه نفر كشته و سه نفردیگر مجروح شدند.

درحادثه تیراندازی دیگری در مدرسه ابتدایی 'سندی هوك' در شهر 'نیوتاون' در ایالت كنتیكت آمریكا در 14دسامبر سال 2012 میلادی، یك جوان 20 ساله باشلیك به سوی دانش آموزان این مدرسه 28 نفر را به قتل رساند.

همچنین در جولای سال 2012 میلادی در حادثه تیراندازی در تماشاخانه آئورورا Aurora واقع در ایالت كلورادو 12 نفر كشته و 70 تن دیگر مجروح شدند.

سی.ان.ان در زمستان سال گذشته در گزارشی آمریكا را با قرار داشتن نزدیك به 290میلیون قبضه سلاح گرم در دست مردم ، مسلح ترین كشور روی زمین عنوان كرد.

مترجمام **1302** 1064