۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱:۱۲
کد خبر: 80735794
T T
۰ نفر
ارتش سوريه دو تونل حفرشده توسط تروريست هاي مسلح را كشف كرد

تهران - ارتش سوريه روز شنبه دو تونل حفر شده توسط گروه هاي تروريستي مسلح را كه براي نقل و انتقال نيروي انساني و مهمات مورد استفاده قرار مي گرفت، كشف كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)‌، یگان هایی از ارتش سوریه در حین تعقیب گروه های تروریستی در منطقه القابون و حرستا در ریف دمشق، دو تونل به طول 300 و 400 متر را كه تروریست ها از آنها برای پنهان شدن و نقل و انتقال سلاح و نیرو استفاده می كردند، كشف كردند.

یك مقام نظامی در گفت و گو با سانا خاطرنشان كرد كه یكی از این تونل ها از ساختمانی در منطقه صنعتی تا القابون و دیگری نیز از مزارع مدیره به سمت یك مركز نظامی در حرستا امتداد یافته است.

وی پهنا و ارتفاع این تونل ها را بین یك تا یك و نیم متر اعلام كرده و اظهارداشت كه این تونل ها درعمق شش متری زمین حفر و در آنها سیستم كابل كشی برق نیز وجود داشته و تروریست ها مقادیری بمب و سلاح و مهمات را نیز در آنها جاسازی كرده بودند.

از سوی دیگر یگان هایی از ارتش سوریه با حمله به مواضع تروریست ها در غوطه الشرقیه و ریف دمشق، شماری از آنان را كشته و زخمی و مقادیری سلاح و مهمات آنها نیز منهدم كردند.

یگان هایی از ارتش سوریه همچنین به پاكسازی ساختمان های اطراف جاده بین المللی دمشق - حمص از تروریست ها ادامه دادند.

نیروهای ارتش همچنین با كمین بر سر راه یك گروه تروریستی مسلح در جنوب شهر الضمیر واقع در ریف دمشق كه از مرز اردن وارد سوریه شده بودند ،سه تن از تروریست ها را به قتل رسانده و مقادیر سلاح و مهمات را به غنیمت گرفتند.

نیروهای حافظ زندان مركزی حلب نیز چندین تلاش گروه تروریستی جبهه النصره در حمله به زندان مركزی را دفع كردند كه در جریان آن 9 تروریست كشته شدند.

یگان هایی از ارتش همچنین سلاح ها و مهمات وارد شده از تركیه به شهر 'داره عزه ' در ریف حلب را منهدم كردند.

این در حالی است كه درگیری در منطقه الراشدین شهر حلب میان نیروهای ارتش و شماری از تروریست ها همچنان ادامه دارد.

بنا به اعلام ارتش سوریه در این بین شماری از ترویست های وابسته به جبهه النصره از جمله چند مزدور غیر سوری در ریف لاذقیه شمالی كشته و زخمی شدند و مقادیری سلاح و مهمات آنان نیز منهدم گردید.

در میان این كشته شدگان چند لبنانی، چند پاكستانی و یك تبعه سعودی نیز وجود دارند.

**مترجمام**1480** 3404
۰ نفر