۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۲
کد خبر: 80737842
T T
۰ نفر
تردد قايق هاي موتوري و جت اسكي در رودخانه دز حادثه آفرين شده است

دزفول -عضو فدراسيون شنا و نجات غريق ايران نسبت به تردد بي رويه قايق هاي موتوري و جت اسكي در رودخانه دز هشدار داد و گفت: استفاده بي ضابطه از اين وسايل تفريحي در رودخانه دز حادثه آفرين شده است.

'غلامحسین حسن پور' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انجام حركات نمایشی توسط افرادی فاقد گواهینامه و مجوز با قایق های موتوری وجت اسكی كه با سرعت سرسام آور در رودخانه دز به تفریح می پردازند جان شناگران و خانواده ها را به خطر انداخته است.

وی افزود:این افراد رودخانه دز را جولانگاه خود قرار داده و جان شناگران و علاقمندان به طبیعت و رودخانه زیبای دز را به خطر انداخته و متأسفانه هر سال بر تعداد این افراد و وسایل موتوری افزوده می شود.

حسن پور به آلودگی صوتی ایجاد شده توسط قایق های مذكور به ویژه جت اسكی ،‌به خسارت وارده به محیط زیست رودخانه منحصر بفرد دز ناشی از تردد این قایق ها اشاره كرد و گفت:دود حاصل از سوخت بنزین و روغن موتور قایق ها علاوه بر آلودگی هوا موجب آلودگی آب رودخانه دز نیز می شود.

این مربی شنا و نجات غریق اظهار داشت: قایق های مذكور با حركات نمایشی و كورس بستن با یكدیگر امنیت رودخانه و شناگران خسته از گرما را به هم زده ضمن اینكه موجب رعب و وحشت خانواده هایی مستقر در ساحل رودخانه دز می شوند.

عضو هیأت علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول افزود: در روز جمعه گذشته چهار فروند جت اسكی در منطقه چال كندی در شمال رودخانه دز با سرعت وحشتناك در عرض كم رودخانه باهم كورس بستند كه این اقدام آنها موجب وحشت شناگران شد.

وی افزود: قایق سواران ، رودخانه دز را با دریای خلیج فارس اشتباه گرفته و با حركات نامناسب امنیت رودخانه را به هم زده اند.

این مربی شنا از مسوولان ذیربط از جمله اداره حفاظت محیط زیست ، سازمان آب و برق به ویژه نیروی انتظامی خواست ضمن جمع آوری اینگونه وسایل خطرناك موتوری كه هیچگونه سنخیتی با رودخانه دز ندارند با مالكان آنها كه فاقد گواهینامه می باشند نیز برخورد قانونی كنند تا آرامش وامنیت رودخانه دز تامین شده و شاهد حوادث ناگواری نباشیم.7278/648