۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳
کد خبر: 80746245
T T
۰ نفر

كتاب موفقیت شناسی منتشر شد

۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳
کد خبر: 80746245
كتاب موفقیت شناسی منتشر شد

تهران - موضوع موفقیت شناسی به صورت مكتوب و منظم برای اولین بار در كتاب «موفقیت شناسی» اثر محمدعلی نژادیان طرح و منتشر شد.

نگارنده این اثر به زبانی ساده بحث نظریه موفقیت شناسی را در یازده فصل بیان كرده است كه مخاطبان بتوانند شناخت درستی از موفقیت و بعد نظری و عملی آن پیدا كنند.

به گزارش ایرنا ، وی معتقد است كه تحول و موفقیت فقط با وجود تكنولوژی در زندگی ایجاد نمی شود ، بلكه آنچه حائز اهمیت است ، تحول در نگرش انسان و داشتن فكر برتر است. از این رو راز موفقیت هر انسانی را خود شناسی ، خدا شناسی و جهان شناسی بیان كرده است.

در این اثر مطالب به همراه آیات و اشعار بیان شده است .

این كتاب قصد دارد تعریفی صحیح و كامل از موفقیت ارایه دهد تا بتواند ملاك عمل وتشخیص قرار گیرد. همچنین سعی شده تا اهمیت و جایگاه دین به عنوان زیر بنای موفقیت انسان با دلیل و برهان شرح داده شود .

در باب موفقیت كتاب های زیادی ترجمه شده كه با وجود محاسن زیادی كه در آنها وجود دارد از پرداختن به یك موضوع در آن اجتناب شده و آن ماهیت و حقیقت موفقیت است .

بیشتر راهكارهای مثبتی جهت رسیدن به اهداف و آرزوهای انسان مطرح شده كه در جای خود بسیار پسندیده و ارزشمند است، در این كتاب سعی شده كه با ارائه مبانی موفقیت شناسی ، نظریه موفقیت شناسی و تعریف ابعاد برای موفقیت این خلا برطرف شود و به صورت ریشه ای تر و سازمان یافته تری به ماهیت و حقیقت موفقیت پرداخته شود.

این اثر در یازده فصل تدوین شده كه «موفقیت شناسی»، «تاثیر شناخت صحیح از مسایل مهم زندگی در موفقیت شناسی»، «تاثیر شناخت شناسی در موفقیت شناسی»، «تاثیر شناخت اهمیت علوم انسانی در موفقیت شناسی»، «تاثیر انسان شناسی در موفقیت شناسی»، «تاثیر شناخت ماهیت دانش انسان در موفقیت شناسی»، «تاثیر خداشناسی و دین شناسی در موفقیت شناسی»، «تاثیر هدف شناسی در موفقیت شناسی»، «چگونگی نقش عوامل معنوی در موفقیت»، «چگونگی نقش عوامل بازدارنده انسان در موفقیت» و «چگونگی نقش عوامل موثر درونی و بیرونی در موفقیت» عناوین این فصل ها به شمار می رود .

در بخشی از كتاب در مورد فلسفه موفقیت شناسی آمده است : زمانی كلمه موفقیت مفهوم پیدا می كند كه روحی در آن دمیده شود و آن روح چیزی نیست جز دمیده شدن یك هدف مثبت ، حال اگر به دلیل بروز مشكلات ، موانع فردی كه هدف مثبتی داشته است برای رسیدن به هدف خود به راه های غیر قانونی ، غیر اخلاقی و نادرست متوسل شود، موفقیت ماهیت خود را از دست می دهد و می شكند و مفهومی به نام شكست به وجود می آید . در این حالت حتی اگر فرد به هدف مثبتی كه داشته برسد ، نمی توان گفت كه او موفق شده است بلكه فردی شكست خورده است .

نخستین چاپ كتاب «موفقیت شناسی» از سوی انتشارات مهرآمین با شمارگان یكهزار و 500 نسخه، در 620 صفحه به بهای 30 هزار تومان به بازار نشر عرضه شد.

فراهنگ (2)**1630**1588