۱ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۱۵
کد خبر: 80747193
T T
۰ نفر
فرماندار چالدران: خريد كتاب بايد به يكي از كالاهاي مهم‌ سبد خانوارها تبديل شود

چالدران، اروميه - فرماندار شهرستان چالدران گفت: خانواده ‌ها بايد خريد كتاب را به عنوان يكي از مهم‌ترين كالاها در سبد خانوارها تبديل كنند.

احمدرضا قلی پور عصر روز دوشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه كتاب چالدران اظهار كرد: با این اقدام می توان فرهنگ مطالعه كتاب را در بین فرزندان از دوران كودكی ترویج كرد.

وی افزود: برای اینكه بتوانیم سرانه مطالعه كتاب را در بین نوجوانان و جوانان افزایش دهیم باید امكانات خود را در این زمینه بیشتر كنیم.

فرماندار چالدران گفت: توسعه كتابخانه‌ها و افزایش كتب و همچنین اقدامات فرهنگی باید در این زمینه انجام شود تا تعداد بیشتری از جوانان جذب كتابخانه‌ها شوند.

قلی پور اضافه كرد: توسعه و پیشرفت كشور مستلزم دانش‌ افزایی است و مطالعه كتاب سبب افزایش دانش و علم افراد می‌ شود.

بخشدار مركزی چالدران نیز در این بازدید گفت: برگزاری نمایشگاه كتاب یكی از موثرترین اقداماتی است كه می‌توانیم در مسیر توسعه فرهنگ مطالعه كتاب انجام دهیم.

اسماعیل رضایی اقدم اظهار كرد: ایجاد و برپایی نمایشگاه كتاب ضمن معرفی كتب جدید انتشار یافته، گام مثبتی برای افزایش سطح مطالعه است.

وی برگزاری نمایشگاه كتاب را یك اقدام بسیار مهم در حوزه فرهنگ عنوان كرد و افزود: امیدواریم مردم این شهرستان از این فرصت‌ به خوبی استفاده كنند.

بخشدار مركزی چالدران گفت: در شرایط موجود كه جنگ فرهنگی است و تأكید مقام معظم رهبری در بالا بردن بصیرت و آگاهی قشر جوانان در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است یكی از بهترین راه‌ها مبارزه با جنگ فرهنگی دشمنان، رواج كتاب و كتابخوانی است.

7128/581