۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۸
کد خبر: 80751368
T T
۰ نفر
دانشگاه سيستان و بلوچستان نياز به تحصيل در خارج كشور را كاهش داد

زاهدان - رييس دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: توسعه اين مركز آموزشي و افزايش رشته هاي تحصيلات تكميلي ، نياز دانشجويان به تحصيل علم در دانشگاه هاي خارج كشور را كاهش داده است.

دكتر 'علیرضا رضوانی' پنج شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه مادر از سال 84 و با احراز شاخص‌های لازم به جمع دانشگاه‌های توسعه یافته پیوست و در ردیف دانشگاه‌های رتبه الف كشور قرار گرفت.

وی با بیان اینكه 167 رشته و گرایش دكترا در دانشگاه سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: پروتكل های همكاری زیادی با دانشگاه های معتبر دنیا در ابعاد مختلف داریم و با توجه به تمایل و درخواست دانشگاه ایتالیا بزودی در رشته باستان‌شناسی نیز تفاهمنامه‌ای با این دانشگاه خواهیم داشت.

وی اظهاركرد: همه ساله همایش های ملی و بین‌المللی زیادی با سطح علمی بالا در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود و امسال نیز همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های پر خطرف و همایش ملی ریاضی در زاهدان برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد:دردو سال گذشته و با تأسیس پردیس شماره 2 زاهدان امكان گسترش دوره‌های تحصیلات تكمیلی و تبادل تجربه و دانش با دانشگاه‌های معتبر دنیا افزایش یافت و هم اینك در این پردیس 80 و در پردیس چابهار 12گرایش و رشته فعال است.

رضوانی با بیان اینكه 70 مجله علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در سطح بین‌المللی و به زبان انگلیسی منتشر می‌شود، ادامه داد: راه‌اندازی آموزشگاه‌های مجازی، توسعه شبكه فیبر نوری، احداث آزمایشگاه‌های مدرن، ساخت مجهزترین و بزرگترین كتابخانه جنوب شرق كشور و كتابخانه دیجیتال از جمله امكانات ایجاد شده جدید در دانشگاه سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: اكنون بالغ بر 18 هزار نفر دانشجو در 18 دانشكده و 357 رشته و گرایش دانشگاه سیستان و بلوچستان در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل علم هستند.

وی افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان همه ساله در بخش ها و شاخص های مختلف حایز رتبه های برتر در بین دانشگاه های كشور می شود كه این حاكی از كیفیت عملكرد و بالا بودن سطح این مركز علمی دارد.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه غرب كه حتی به حوزه علم نیز تعمیم یافت، گفت: دانشمندان و پژوهشگران ایرانی با تلاش و جدیت بیشتر آسیب تحریم را به فرصت تبدیل كردند.

رضوانی افزود: توسعه و گسترش دانشگاه سیستان و بلوچستان باعث افزایش هزینه های عمرانی و جاری شده، و در این رابطه خواستار حمایت بیشتر و افزایش بودجه این مركز علمی معتبر كشور هستیم.

دانشگاه سیستان و بلوچستان با نزدیك به 40 سال قدمت افزون بر 500 نفر عضو هیات علمی دارد.

2729/ 640
۰ نفر