۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۳۶
کد خبر: 80752883
T T
۰ نفر
مراسم ليالي قدر در 1700 مسجد خراسان جنوبي برگزار مي شود

بيرجند - مسئول امور مساجد سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي گفت: مراسم شبهاي قدر در يكهزار و 700 مسجد سطح استان برگزار مي شود.

حجت الاسلام' ابوالفضل صادقی' روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: مراسم شبهای 19، 21 و 23 همزمان در مساجد، حسینیه ها، مهدیه ها و حوزه های علمیه سطح استان برگزار می شود.

وی از حضور 12 سخنران و خطیب برجسته كشوری در شهرستانهای استان خبر داد و افزود: این سخنرانان در شبهای قدر ضمن تبیین اهمیت این لیالی، در خصوص شخصیت و منزلت اولین امام شیعیان حضرت امام علی(ع) سخنانی ایراد می كنند.

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: مراسم شبهای قدر از ساعت 21 شروع و تا ساعت یك بامداد ادامه دارد.

وی قرائت دعای جوشن كبیر، قرائت قرآن، مراسم قرآن برسرگذاشتن و سخنرانی را از جمله برنامه های این مراسم ذكر كرد و گفت: مردم تلاش كنند با حضور در مساجد از فیوضات این شبها استفاده كامل را ببرند.

وی یادآور شد: مراسم محوری شبهای قدر مركز استان در مساجد 'امام حسین(ع)، توحید، سیدالشهدا، امام صادق(ع)، محمدرسول الله(ص)، صدیقه طاهره(س)، علی ابن ابی طالب(ع)، الغدیر، آیتی' برگزار می شود.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن مجید از شبهای قدر به بزرگی یاد كرده و سوره‌ای نیز به نام 'سوره قدر' نازل كرده است.

وی ادامه داد: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائكه و روح نیز نام گرفته است.

وی گفت: عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است، در این شب، مقدرات یك سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.665/110