۷ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۹
کد خبر: 80754430
T T
۰ نفر

عمل به قرآن داروي دردهاي بشر است

۷ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۹
کد خبر: 80754430
عمل به قرآن داروي دردهاي بشر است

يزد - مدير كل سازمان تبليغات اسلامي استان يزد گفت: عمل به آيات نوراني كلام وحي داروي دردهاي بشر است .

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین ' سید محمد شریف حسینی كوهستانی ' در آیین رونمایی از قرآن كتابت شده با بیان حدیثی از پیامبر اكرم(ص) به موضوع مائده در ماه مبارك رمضان اشاره كرد كه می فرمایند: برای خداوند متعال سفره ای است كه بر روی آن سفره غذاهایی است كه هیچ چشمی آن را ندیده، هیچ گوشی وصف غذاهای متنوع این سفره را نشنیده و در قلب هیچ بشری خطور نكرد، كسی بر سر این سفره نمی نشیند مگر آن كه روزه دار خاص باشد.

وی روزه را به سه نوع روزه عام، خاص و خاص الخاص تقسیم كرد و اظهار داشت: روزه خاص یعنی اینكه تمامی اعضا و جوارح روزه باشند و این روزه داران می توانند بر سر سفره الهی میهمان باشند، كسانی كه بر سر این سفره بنشینند یقینا می توانند از غذای آن تناول كنند و از امراض خود دوری بجویند و انرژی بگیرند تا بتوانند به سوی قرب الهی حركت كنند .

مدیر كل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: در ماه مبارك رمضان ، ماه نزول قرآن، فعالیت و تلاش و ابتكار شما خانواده ها در بحث كتابت قرآن كریم به شكل جمعی قابل تحسین است.

حسینی گفت: ما باید تلاوت، قرائت، كتابت و حفظ قرآن كریم داشته باشیم تا بتوانیم به تعبیر روایت دیگری از یكی از معصومین كه فرمودند قرآن سفره الهی است شركت كرده تا امراض روحی روانی اجتماعی خانوادگی خود را درمان كنیم.

وی قرآن را باعث تحول در زندگی، جان انسان ها و جهان دانست و افزود: انس با قرآن تحول عظیمی در زندگی ایجاد كرده و انسان را از قیود شیاطین و بندهای مادیات آزاد خواهد كرد.ك2

7536/1968