۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۰۱
کد خبر: 80757757
T T
۰ نفر

فروتني مهمترين ويژگي ورزشكاران زورخانه است

۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۰۱
کد خبر: 80757757
فروتني مهمترين ويژگي ورزشكاران زورخانه است

كرمان - رييس هيات ورزش پهلواني و زورخانه اي استان كرمان گفت: از مهمترين شاخص هاي ورزشكاران اين رشته احترام به پيشكسوتان و بزرگترها، افتادگي و فروتني است.

'جواد كمالی' روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا تمام تلاش خود را معطوف داشته ایم تا از تجربیات ارزنده قهرمانان پیشكسوت این رشته بهره مند شویم زیرا ورزش عبادی، معنوی، ولایی و مقدس پهلوانی و زورخانه ای باید از هر گونه حاشیه سازی و حاشیه پردازی به دور باشد.

وی ادامه داد: همه دلسوزان این ورزش باید تمامی تلاش خود را صرف پیشرفت و گسترش این ورزش كنند تا این ورزش مقدس دچار آسیب و لطمه نشود و باید بین ورزش های محوری و ملی ما قرار گیرد.

كمالی، اظهار كرد: مقدس ترین و متنوع ترین، ولایی ترین و جذاب ترین ورزش در زمین، ورزش پهلوانی و زورخانه ای است و هیچ رشته ورزشی در دنیا وجود ندارد كه با قرآن آغاز، با ولایت ادامه و با دعا خاتمه یابد.

وی با اشاره به اینكه ما همیشه گود زورخانه را عبادت محسوب می كنیم، بیان كرد: باید بر روی توسعه این ورزش كار كنیم، این ورزش در سال های پس از پیروزی انقلاب همیشه مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده و در این راستا ورزشكاران با اطاعت از فرامین معظم له و حضور گسترده در تمام صحنه ها ولایت مداری خود را ثابت كرده اند.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان كرمان ادامه داد: با توجه به اینكه كرمان در این ورزش حرف اول را در كشور می زند باید به دقت از آن مراقبت كرد، نباید اصول را رها كرد و به فرعیات پرداخت و این موضوع بیش از هر كس باید مورد توجه مسوولان و دلسوزان این ورزش قرار گیرد.

كمالی، تصریح كرد: ورزش زورخانه ای را از رمضان جدا نمی بینیم و در این ماه پر بركت در سراسر استان زورخانه ها فعال هستند و ورزشكاران در بعضی از زورخانه ها در زمان قبل از افطار و عده ای بعد از افطار این ورزش را انجام می دهند و خود را از معنویت این ورزش بهره مند می كنند.

وی گفت: در راستای توسعه و ترویج این ورزش ملی و مذهبی اقدامات خوبی در یك و سال نیم اخیر در استان كرمان برگزار شده كه می توان به افتتاح چهار زورخانه اشاره كرد و تعداد زورخانه های استان به 51 زورخانه فعال رسید.

كمالی، افزود: همچنین پیشرفت فیزیكی 90 درصدی زورخانه بین المللی كه با پیگیری اختصاص بودجه كافی برای اتمام این زورخانه می توان میزبان مسابقات بین المللی باشیم، از سایر اقدامات است.

وی بیان كرد: برگزاری آیین های مذهبی و ملی از جمله برگزاری آیین جشن امام حسن مجتبی (ع)، اجرای برنامه 34 مرشد به مناسبت سی و چهارمین پیروزی انقلاب در راهپیمایی 22 بهمن، راه اندازی یك واحد تربیت بدنی تخصصی رشته زوخانه ای در دانشگاه از سایر برنامه های این هیات بوده است.

وی افزود: تیم منتخب استان به مسابقات قهرمانی كشور در سه ماه اول سال 92 تیم خردسالان، نونهالان و نوجوانان به مسابقات 12 گانه زورخانه ای اعزام شد و توانست یك مدال طلا و یك نقره كسب كنند و همچنین ورزشكار جوان كرمانی توانست در مسابقات بین المللی 3 مدال طلا را از آن خود كند.

كمالی، اظهار كرد: سال 91 از 12 اعزام به مسابقات قهرمانی كشور كرمان توانست 29 مدال طلا، 21 نقره و 9 برنز را كسب كند.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان كرمان بیان كرد: برنامه هیات استان در سال جاری تدوین شده و محور كار را آموزش قرار داده ایم كه در سه ماه اول دوره آموزش مرشدی در شهر سرچشمه با حضور 25 شركت كننده در سطح استان برگزار و اعزام سه نفر از مربیان به كلاس توجیهی زورخانه ای در تهران و شش نفر از داوران به دوره موزشی داوران كشتی پهلوانی و زورخانه ای انجام شد.

وی از میزبانی كرمان برای برگزاری مسابقات تیمی زورخانه ای هنرهای فردی و كشتی پهلوانی كشور در گروه سنی خردسالان و نونهالان از 22 تا 25 مرداد جاری خبر داد.

كمالی، افزود: به همین بهانه و برای كسب آمادگی بیشتر، مسابقات انتخابی استان تیمی زورخانه ای و هنرهای فردی، كشتی پهلوانی در گروه های سنی خردسالان و نونهالان برای انتخاب تیم منتخب استان برگزار می شود.ك/3

7443/8154/2624