۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۰
کد خبر: 80758128
T T
۰ نفر

فارس رتبه اول توليد گل محمدي در كشور را دارد

۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۰
کد خبر: 80758128
فارس رتبه اول توليد گل محمدي در كشور را دارد

شيراز- رئيس سازمان جهادكشاورزي استان فارس گفت: اين استان با بهره گيري از شش هزار و 150 هكتار باغ گل در توليد گل محمدي كشور رتبه اول را دارد.

مهندس مهرزاد خرد پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه پنج هزار هكتار از باغهای گل محمدی به صورت دیم و مابقی به صورت آبی كشت می شود، اظهار داشت: سالانه 50 درصد گل محمدی كشور در فارس تولید می شود كه بطور متوسط هفت تا هشت هزار تن گل محمدی از گلزارهای استان فارس برداشت می شود .

بگفته وی ، شهرستان میمند با یك هزار هكتار زمین زیركشت گل و داراب با داشتن بزرگترین دشت گل محمدی دیم كشور، 95 درصد محصول استان را تولید می كنند.

رییس سازمان جهادكشاورزی فارس بیان داشت: 105 كارگاه سنتی و صنعتی گلاب و عرقیات در استان به ویژه در كنار مزارع گل در میمند و داراب وجود دارد.

وی افزود: سالانه شش هزار لیتر گلاب و دیگر عرقیات در این كارگاه ها تولید می شود كه سهم عمده ای از آن به استان های دیگر و كشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

خرد اضافه كرد: داراب با پنج هزار هكتار سطح زیر كشت و تولید بیش ازشش هزار تن گل محمدی بزرگترین باغ گل دیم و ارگانیگ جهان را دارد و روستاهای لایزنگان و نوایگان از عمده تولیدكنندگان گل در این شهرستان هستند.

بگفته وی ، 90 درصد گل های تولیدی این شهرستان به كشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، روسیه و كشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.ك/3

680/667/681
۰ نفر