۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 80766285
T T
۰ نفر
يازدهمين جشنواره سراسري شعر و داستان جوان سوره در سنندج برگزار مي شود

سنندج - رييس حوزه هنري استان كردستان گفت: يازدهمين جشنواره سراسري شعر و داستان جوان سوره، 26 و 27 مرداد سال جاري با حضور هنرمنداني از سراسر كشور در سنندج برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین مرادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: این جشنواره در بخش های شعر نو، شعر كلاسیك، داستان كوتاه بزرگسال، داستان كوتاه كودك و نوجوان، شعر كودك و نوجوان و ترانه و سرود برگزار می شود.

به گفته وی برای نخستین بار در سطح كشور بخش ویژه با عنوان ادبیات بومی (شعر كردی، داستان كردی) به این جشنواره اضافه شده و این مهم نشات گرفته از تاكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به زبان كردی است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را كشف، شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای درخشان عنوان كرد و گفت: این جشنواره در طول چند دوره برگزاری، توانسته در راه رسیدن به اهداف والای خود موفق عمل كند.

رییس حوزه هنری كردستان در ادامه به برنامه های جنبی این جشنواره اشاره كرد و افزود: در این جشنواره از شاعر و ادیب برجسته كرد مرحوم 'ماموستا هه ژار'، استاد مرحوم شاهرخ اورامی و هنرمند سقزی استاد ' عمر صالحی صاحب ' در این جشنواره تجلیل می شود.

وی بازدید از اماكن تاریخی و تفریحی استان، برپایی نمایشگاه و فروشگاه كتاب ویژه هنرمندان كرد زبان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی ویژه استان، برگزاری كارگاه های آموزشی را از دیگر برنامه های جنبی جشنواره عنوان كرد.

مرادی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های حوزه هنری در پنج ماه گذشته اشاره كرد و افزود: اكران، نقد و بررسی فیلم های منتخب ایران و جهان و برگزاری و نخستین جشنواره كاریكاتور با موضوع سبك زندگی ایرانی اسلامی و برگزاری شب شعر آیینی از جمله فعالیت های انجام شده است.

وی برپایی كارگاه شعر اعتیاد، برگزاری 20 جلسه كانون شعر، دیدار با هنرمندان استان، برپایی دو نمایشگاه كتاب، حضور در 20 جشنواره داخلی و بین المللی در بخش فیلم، برپایی كارگاه یك روزه موسیقی معاصر ایران و كارگاه سه روزه از ایده تا كارگردانی را از دیگر فعالیت ها عنوان كرد.ك/2

7348/533