۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۳۵
کد خبر: 80767467
T T
۰ نفر
يكهزار فقره بازرسي براي شناسايي كارگران خارجي غيرمجاز در قزوين انجام شد

قزوين- مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان قزوين گفت: در چهار ماهه امسال، يكهزار و 243 مورد بازرسي به منظور شناسايي نيروهاي كار خارجي غيرمجاز در استان انجام شد.

'فردین بابایی' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازرسی ها، 667 نفر نیروی كار خارجی (اتباع افغان) شناسایی شدند.

وی ادامه داد: كارفرمایان متخلف كه در بكارگیری كارگران غیرمجاز خارجی اقدام كرده بودند، برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسوول یادآور شد: كارفرمایان خاطی كه اقدام به بكارگیری نیروی كار خارجی غیرمجاز می كنند به ازای هر روز اشتغال غیرمجاز هر تبعه خارجی طبق قانون به پرداخت 811 هزار جریمه نقدی محكوم و به حبس از 91 تا 180 روز در سال جاری مجازات می‌شوند.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان قزوین، با بیان اینكه باید فرهنگ استفاده از نیروی كار داخلی در بین كارفرمایان به خوبی جا بیافتد، از كارفرمایان و پیمانكاران خواست از بكارگیری نیروی كار خارجی غیرمجاز و بدون پروانه اشتغال بپرهیزند تا مشمول جرایم و برخوردهای قانونی نشوند.

بابایی خاطر نشان كرد: بازرسین كار به منظور شناسایی نیروهای كار غیرمجاز همچنان به بازرسی از واحدها و كارگاه های مشمول قانون كار ادامه خواهند داد.

7392/616