۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 80771781
T T
۰ نفر
دومين جشنواره فيلم كوتاه، فيلمنامه و عكس تسنيم آغاز به كار كرد

تهران - دومين جشنواره فيلم كوتاه، فيلمنامه و عكس تسنيم (آيات قرآني) با حضور فيلمسازان، فيلمنامه نويسان و عكاسان و علاقه مندان به هنر در سينما هويزه مشهد افتتاح شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، «یوسف امینی» قائم مقام دبیر این دوره از جشنواره شامگاه گذشته (دوشنبه 21 مردادماه) در مراسم افتتاحیه این جشنواره سینمایی گفت: با توجه به تاثیرگذاری ھنر سینما بر مخاطب، جشنواره ملی فیلم كوتاه، فیلمنامه و عكس قرآنی با رویكرد ترویج فرھنگ قرآنی و ھمچنین ارتقاء سطح كیفی و محتوایی آثار ھنری توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره كل فرھنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی درمشهد برگزار می شود.

وی با بیان آنكه در مجموع 1044 اثر به دبیرخانه این دوره جشنواره ارسال شده است خاطرنشان كرد: ھدف این جشنواره تشویق جامعه ھنری كشور و ترغیب فیلمسازان برای پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن كریم، استفاده از ظرفیت ھنر فیلمسازی برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی و مقابله با ترفندھای دشمنان اسلام و قرآن با ارائه ی تولیدات سینمایی با مضامین قرآن و عترت اعلام شده است.

در ادامه این مراسم نمایشگاه عكس توسط معاونت فرهنگی و سینمایی اداره كل و عكاسان پیشكوست استان افتتاح شد و كتاب جشنواره در 88 صفحه به شكل رنگی شامل مجموعه آثار راه یافته به بخش مسابقه در سه زیر مجموعه فیلم، عكس و فیلمنامه و همچنین معرفی هیئت های انتخاب و داوری و پیام ریاست سازمان سینمایی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران رونمایی شد.

در ادامه هنرمندان با زیارت حرم رضوی و شركت در نماز جماعت مغرب و عشا رسماً به استقبال این جشنواره رفتند.



** توجه به توسعه زیر ساخت های جشنواره های سینمای دینی

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان آنكه باید توسعه زیر ساخت های جشنواره های سینمای دینی بیشتر مورد توجه قرار گیرد افزود: بسترهایی چون آموزش ،پژوهش ،همراهی قشر هنرمند ، درونی كردن ارزش های معنوی در بین این قشر و فراهم كردن امكانات برای انان در دروه های بعدی جشنواره باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

حسین مسگرانی ادامه داد: علی رغم وجود زمینه های مناسب رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی، به علت عدم توجه كافی به بحث فرهنگ سازی قرآنی، از ظرفیت های موجود كشور استفاده بهینه نشده است؛ لذا لازم است تا به بحث آسیب شناسی در عرصه فعالیت‌های قرآنی توجه بیشتری شود.



** جشنواره های سینمای دینی راهی برای رسیدن به سینمای بومی، ملی و اسلامی است

«ناصر گیتی جاه» بازیگر پیشكسوت سینما گفت: بهترین شیوه رسیدن به سینمای ملی، بومی، ایرانی و اسلامی نهادینه كردن فرهنگ دینی و قرآنی در بین فیلم سازان جوان است تلاش برای برگزاری جشنواره های سینمای دینی مانند جشنواره فیلم آیات قرآنی است.

دومین جشنواره ملی «تسنیم» توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از 22 تا 24 مرداد ماه در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

فراهنگ(2)**9266**1588