۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 80781167
T T
۰ نفر
تاسيس بنياد ملي نخبگان نشان ازرشد كشوروسرمايه هاي انساني آن است

رئيس بنياد نخبگان استان يزد درهمايش گامي به سوي نخبگي كه در تفت برگزار شد، گفت:تاسيس بنياد ملّي نخبگان به فرمان رهبر معظم انقلاب در سال 1385 نشان از رشد كشورورويش شگرف سرمايه هاي بزرگ انساني يعني نخبگان و ضرورت حمايت ازآنها را دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا 'قاسم اميريان' در همايش گامي به سوي نخبگي كه با حضورمسئولين آموزش وپرورش وبرگزيدگان تك رقمي رتبه هاي كنكور، جشنواره خوارزمي و مخترعين در كانون ولايت تفت برگزار شد يكي از اهداف بنياد ملي نخبگان استان يزد را اطلاع رساني جوانان شهرستاني، آشنايي آنان با رتبه‌هاي برتر كنكور و استعدادهاي برتري كه زير پوشش بنياد نخبگان يزد قرار دارند برشمرد.

وي افزود: در سال هاي نخست پس از پيروزي انقلاب بواسطه عقب ماندگي ها نياز كشور اقتضا مي كرد كه نهادهاي مباركي چون جهاد سازندگي و نهضت سواد آموزي براي آبرساني، احداث راه و ترويج سواد در كشور توسط امام راحل تاسيس شود اما در پي پيشرفت هاي بزرگ كشور پس از انقلاب، ما شاهد نهادسازي در راستاي اهداف نرم افزاري نظام اسلامي هستيم وتاسيس بنياد ملّي نخبگان به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي در سال 1385 نشان از رشد كشور و رويش شگرف سرمايه هاي بزرگ انساني كشور يعني نخبگان و ضرورت حمايت از آنها دارد.

رئيس بنياد نخبگان استان يزد با اشاره به وجود سه مولفه در تعريف نخبگي كه در سند راهبردي كشور در امور نخبگان به آن پرداخته شده است، گفت: برخورداري از هوش، خلاقيت، انگيزه، كسب خبرگي در يك حوزه تخصصي و اثرگذاري در خلق و گسترش علم، فناوري، هنر، ادب، فرهنگ و مديرت كشور مولفه هاي نخبگي هستند كه نخبگي را به يك فرايند تبديل مي كند كه نقطه آغاز آن استعداد برتر است.

اين مقام مسئول در مورد حمايت‌هايي كه از سوي بنياد نخبگان صورت مي‌گيرد، ابراز داشت: برخي از اين حمايت‌ها كه در چارچوب آيين نامه و مقررات و شرايط و ضوابط ويژه انجام مي‌شود، به اين صورت است كه نخبگان در مراحلي كه حائز رتبه‌هاي برتر هستند، طبق مصوبه شوراي عالي بنياد ملي نخبگان، زير پوشش حمايت‌هاي مادي و معنوي قرار مي‌گيرند.

وي ادامه داد: مساعدت در قالب برندها و هزينه‌هاي آموزشي و پژوهشي براي شركت در مواردي از كنفرانس‌هاي مورد تاييد، سرباز نخبگي كه فارغ‌التحصيلان به جاي خدمت سربازي بخشي از آن را در قالب پروژه‌هاي مورد نياز جامعه و صنعت انجام بدهند نيز بخشي ديگر از اين حمايت‌ها است.

در اين همايش يك روزه، نخبگان و استعدادهاي برتر، تجربيات و يافته هاي خود را در جهت حركت به سوي نخبگي در قالب 4 كارگاه با موضوعات موفقيت در كنكور ، جشنواره خوارزمي ، المپيادهاي دانش آموزي و اختراعات در اختيار دانش آموزان برتر شهرستان قرار دادند .

بنياد نخبگان يزد در نظر دارد تا اين همايش را در ساير شهرستانهاي استان انجام دهد كه همايش قبلي درشهرستان خاتم برگزارشد.ك/2

7547/1968