۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۱۷
کد خبر: 80787860
T T
۰ نفر
مقابله با سينماگران جاي مقابله با قاچاق فيلم را گرفت

تهران- كارگردان فيلم سينمايي بيتابي بيتا گفت كه مقابله با سينماگران جاي مقابله با قاچاق فيلم هاي سينمايي در نزد مديران سينمايي را گرفت و نتيجه اين مهم كاهش تيراژ آثار سينمايي بود.

مهرداد فريد روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا درباره عملكرد ستاد صيانت و حمايت از آثار فرهنگي و هنري افزود: عملكرد اين ستاد را مي توان از خروجي سينما و شبكه نمايش خانگي برآورد كرد و مي توان با بررسي اين مهم فهميد كه ستاد ياد شده چقدر موفق بوده يا نبوده است.

وي يادآور شد: تيراژ سي دي ها و دي وي دي هاي فيلم هايي كه در دو سال اخير منتشر شده را مي توان با سال 86 مقايسه كرد؛ شمارگان توزيع فيلم ها در شبكه نمايش خانگي در دو سال اخير در مقايسه با سال 87 به يك سوم تا يك چهارم تقليل پيدا كرده و متاسفانه مديران مربوطه در اين زمينه هيچ اقدامي انجام ندادند.

كارگردان فيلم سينمايي بيتابي بيتا با يادآوري اينكه مبارزه با قاچاق فيلم هاي سينمايي رها شده گفت كه در اين زمينه هيچ كاري انجام نشده و حتا مبارزه با قاچاق فيلم از اولويت خارج شد.

فريد كاهش حق رايت فيلم هاي سينمايي در شبكه نمايش خانگي را از تبعات مبارزه نكردن با قاچاق فيلم دانست و تاكيد كرد كه اين اتفاق به شدت به سينماگران لطمه زد.

وي توضيح داد: معاونت سينمايي و وزارت ارشاد مبارزه با قاچاق فيلم را فراموش كرده و به مقابله با اهالي سينما و خانه سينما پرداخت و همه انرژي ها در اين راستا خرج شد.

به گفته كارگردان فيلم زن ها شگفت انگيزند اگر صيانت حقوقي فيلم هاي سينمايي جدي گرفته مي شد امروز سينما به زانو در نمي آمد.

وي با اشاره به اقدام تعجب برانگيز دبير ستاد صيانت از آثار فرهنگي و هنري براي پلمب خانه سينما به بهانه رايت سي دي هاي غير مجاز در ساختمان اين صنف سينمايي گفت: اي كاش اين اقدامات در جهت منافع جناحي سياسي بود؛ متاسفانه همه انرژي اين ستاد و مديريت سينما صرف منافع پسرخاله ها و جگر گوشه ها شد.

وي ادامه داد: همه مي دانيم جايگاه وزير ارشاد و معاونان وي به هر حال سياسي به حساب مي آيد اما در اين دوره حتا قدر و منزلت اين جايگاه به حدي تزل پيدا كرد كه اين جايگاه ها بيشتر به محملي قومي قبيله اي تبديل شد.

كارگردان فيلم سينمايي از ما بهترون تاكيد كرد: وزير ارشاد در بزنگاه هاي فرهنگي غايب بود و جان و مال و ناموس اهالي سينما به دست شمقدري افتاد كه نگاه پاييني داشت.

به گفته فريد، در هيچ دوره مديريت سينما نداشتيم كه بازوهاي اصلي معاونت سينمايي دچار اتفاقات خاصي شوند.

وي يادآور شد: اي كاش شمقدري جزيي از كابينه اصولگرا بود زيرا در اينصورت تكليف ما با اين مدير روشن مي شد و تنها دستاورد اين مدير هدر دادن بودجه ها نمي شد.

فراهنگ(4)**1983**