۷ شهریور ۱۳۹۲، ۳:۰۶
کد خبر: 80793579
T T
۰ نفر
اسقف توتو: دخالت نظامی در سوریه سبب تشدید تنش ها در خاورمیانه می شود

پرتوریا - دزموند توتو اسقف اعظم آفریقای جنوبی و برنده جایزه صلح نوبل در سال 1984 میلادی، روز چهارشنبه در بیانیه ای در ارتباط با حمله نظامی احتمالی به سوریه گفت این اتفاق سبب تشدید تنش ها در خاورمیانه خواهد شد.

بگزارش ایرنا، توتو 81 ساله كه از چهره های با نفوذ كلیسا محسوب می شود در این بیانیه گفت كه بحران های سوریه و نیز مصر نیازمند دخالت انسانی هستند و نه نظامی .

اسقف اعظم كلیسای آنگلیكن در آفریقای جنوبی افزود: ما برای اجتناب از خونریزی ها نیاز به گفت وگو و نه جنگ، داریم .

وی اضافه كرد: ما نیاز به صحبت كردن درباره چیزهای ناراحت كننده ای از جمله روابط به اصطلاح كشورهای غربی با جهان اسلام و و نیز روابط فلسطین و اسراییل داریم .

اسقف توتو افزود: ما در این مسایل بیش از آنكه نیازمند داشتن توانایی برای ضربه زدن به دیگری داشته باشم ، نیازمند فهم و درك متقابل هستیم .

وی با اشاره به اهمیت گفت وگو برای رسیدن به اعتماد متقابل، گفت: در پرتو گفت وگو قادر خواهیم بود بتوانیم پاسخی جمعی به بحران هایی كه بر روی ما تاثیر می گذارند، بدهیم.

اسقف توتو با اشاره به توجیهات صورت گرفته برای دخالت نظامی احتمالی به سوریه از جمله كمك به مردم این كشور، گفت: اما این اقدام می تواند سبب تشدید كلی تنش ها و خشونت در خاورمیانه شود.

وی تصریح كرد: تشدید تنش و خشونت در خاورمیانه مطمئنا سبب ارتقای پایداری روابط یا امنیت بر روی زمین نخواهد شد.

دزموند توتو' كه از چهره‌های ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی به شمار می رود در ادامه این بیانیه گفت: بر این اساس ، این دخالت ارزش ریسك ندارد.

خاورم.1552