۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۴
کد خبر: 80796730
T T
۰ نفر

تأكيد حزب الله بر لزوم حفظ ثبات و امنيت لبنان

۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۴
کد خبر: 80796730
تأكيد حزب الله بر لزوم حفظ ثبات و امنيت لبنان

بيروت-محمد رعدرييس فراكسيون'وفاداري به مقاومت'وابسته به حزب الله مجلس درمصاحبه اي بااشاره به ديداراخير خودباميشل سليمان رييس جمهور لبنان گفت:ما دراين ديدار برلزوم حفظ ثبات وامنيت كشور باتوجه به تحولات جاري منطقه واحتمال حمله نظامي آمريكابه سوريه تأكيدكرديم.

به گزارش ايرنا از بيروت، رعد روز شنبه در مصاحبه با روزنامه لبناني 'السفير' ديدار اخير خود با سليمان رييس جمهور لبنان را مثبت و ارزنده توصيف كرد.

وي دراين مصاحبه ضمن عادي خواندن روابط ميان حزب الله و رياست جمهوري گفت: روابط حزب الله با ميشل سليمان همواره دوستانه، سازنده ،شفاف و صريح بوده است و ما دراين ديدار نقطه نظرات خود را درمورد مسايل مختلف داخلي و خارجي كشور مطرح كرديم.

منابع كاخ رياست جمهوري لبنان نيز در گفت گو با روزنامه لبناني 'البناء' ديدار اخير رعد با سليمان را در چارچوب روابط عادي ميان حزب الله و سليمان با وجود بروز اختلاف نظر برسر برخي مسايل داخلي خواندند.

منابع مذكور ادامه دادند:درجريان اين ديدار، مسايل جاري كشور به ويژه نحوه حفظ ثبات داخلي لبنان با توجه به ادامه بحران سوريه و تهديد آمريكا به حمله عليه سوريه، مورد بحث وبررسي قرارگرفت.

منابع كاخ رياست جمهوري لبنان اظهاركردند: سليمان دراين ديدار نيز بر حفظ امنيت داخلي كشور و دورنگهداشتن لبنان از چالش هاي منطقه اي تأكيد كرد.

منابع نزديك به حزب الله نيز در مصاحبه با روزنامه لبناني 'الجمهوريه'،با اشاره به حمله احتمالي آمريكا به سوريه اظهاركردند: قبل از وقوع حمله و تأثير پيامدهاي آن درمنطقه نمي توان از موضع حزب الله دراين باره سخن گفت و اظهار مواضع بستگي به نحوه حمله و ميزان پيامدهاي آن در منطقه و لبنان دارد.

منابع مذبور دراين مصاحبه حمله احتمالي آمريكا به سوريه را با هدف تقويت روحيه مخالفان نظام قبل از برگزاري كنفرانس ژنو 2 براي حل بحران سوريه قلمداد كردند.

منابع نزديك به حزب الله با بعيد دانستن وقوع جنگ فراگير وگسترده در منطقه تأكيدكردند:تاكنون هيچ نشانه اي ازقوع جنگ فراگير درمنطقه ديده نشده است بويژه آنكه آمريكا درپيام هاي خود به روسيه و ايران از ضربه محدود و كوتاه مدت به سوريه سخن گفته است.

خاورم*2023