۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۵۴
کد خبر: 80800051
T T
۰ نفر
دانشگاه علوم پزشكي زاهدان در زمينه علم ژنتيك رتبه دوم كشور را دارد

زاهدان - رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: اين دانشگاه در زمينه آموزش و پژوهش در علم ژنتيك بعد از دانشگاه علوم پزشكي تهران مقام دوم را در سطح كشور دارد.

دكتر 'منصور شكيبا' روز سه شنبه در 'كنگره ملي مديريت خدمات نظام سلامت در مراقبتهاي بهداشتي اوليه' در زاهدان افزود: دانشگاه علوم پزشكي زاهدان علاوه بر اين بخش در زمينه تغذيه و واكسيناسيون توانسته رتبه بالايي در كشور كسب نمايد.

وي اظهار داشت: پوشش 100 درصدي واكسيناسيون كودكان زير پنج سال در سراسر سيستان و بلوچستان از ديگر افتخارات دانشگاه علوم پزشكي زاهدان است.

او با اشاره به عملكرد اين دانشگاه در زمينه بهبود شاخصهاي بهداشتي گفت: در گذشته ميزان مرگ و مير كودكان زير پنج سال در سطح شهرها و روستاهاي سيستان و بلوچستان بسيار بالا بود اما اكنون با توجه به بهبود سطح سلامت و بهتر شدن مراقبتهاي بهداشتي اوليه شاهد كاهش چشمگير آمار مرگ و مير كودكان در اين استان هستيم.

دكتر شكيبا با تاكيد بر كاهش آمار مرگ و مير مادران و زايمانهاي پر خطر در سيستان و بلوچستان گفت: شاخصهاي سلامت روز به روز در مناطق مختلف اين استان در حال بهبود است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گفت: پيشگيري و كنترل گسترش بيماري مالاريا نيز از جمله اقدامات مهم بهداشتي صورت گرفته طي چند سال اخير از سوي اين دانشگاه محسوب مي شود.

وي در ادامه افزود: سيستان و بلوچستان به سبب داشتن مرزهاي مشترك با افغانستان و پاكستان كه سطح بهداشت در آن كشورها بسيار پايين و نامطلوب است بيشتر از ساير استانها در معرض شيوع بيماريهاي واگيردار قرار دارد.

او بيان كرد: دانشگاه علوم پزشكي زاهدان با اقدامات مراقبتي و كنترلي متعدد توانسته در زمينه جلوگيري از بروز بيماريهاي واگيردار خدمات ارزنده اي ارائه كند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گفت: اين دانشگاه دستاوردهاي خوبي در جذب نيروهاي داوطلب با عنوان داوطلبان سلامت در استان انجام داده است.

وي افزود: با توجه به نياز بالاي سيستان و بلوچستان به نيروهاي متخصص، جذب و آموزش نيرو در اولويت دانشگاههاي علوم پزشكي استان قرار دارد.

كنگره ملي مديريت خدمات نظام سلامت در مراقبت هاي بهداشتي اوليه با حضور اساتيد، محققان و كارشناسان اين حوزه از سراسر كشور تا 14 شهريور ماه در دانشگاه علوم پزشكي زاهدان ادامه دارد.ك/2

7307/653
۰ نفر