۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵
کد خبر: 80801323
T T
۰ نفر
استاندار قم: همسر شهيد سعيدي نمونه اي از بانوان بردبار و با ايمان ايران بود

قم - استاندار قم در پيامي به مناسبت ارتحال همسر شهيد آيت الله سعيدي عنوان كرد: اين بانوي صبور و با فضيلت، نمونه اي از بانوان بردبار و با ايمان ايران بود.

'كرم رضا پيريايي' در اين پيام كه نسخه اي از آن روز چهارشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت آورده است: با خبر شديم بانو طباطبايي همسر والا مقام و مجاهد نستوه، شهيد بزرگوار آيت الله سعيدي، دار فاني را وداع و به ملكوت اعلي پيوست.

پيام حاكي است: اين بانوي صبور و با فضيلت، نمونه اي از بانوان بردبار و با ايمان اين سرزمين بود كه در مكتب مجاهدت و شكيبايي زينب كبري (س) و زهراي مرضيه (س) خوش درخشيد و با تربيت فرزندان شايسته و صالح، ياد و خاطره آن بزرگ مبارز انقلاب اسلامي را در اذهان زنده نگه داشتند.

استاندار قم، در ادامه اين پيام، فقدان اين بانوي مومن و فداكار را به دودمان شريف سعيدي، به ويژه حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم و توليت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و آيت الله سيد احمد خاتمي عضو محترم مجلس خبرگان رهبري عرض تسليت گفت و ضمن ابراز همدردي با عموم بازماندگان مكرم، ابراز اميدواري كرده است : در پناه فضل الهي و در جوار همسر شهيدشان، مشمول مغفرت و قرين رحمت حق قرار گيرد.

بي بي خديجه طباطبايي، همسر شهيد آيت‌الله 'سيد محمد رضا سعيدي' و مادر توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمين 'سيد محمد سعيدي' شب گذشته در قم دار فاني را وداع گفت.

آيت الله سعيدي از مبارزان نستوه انقلاب بر ضد حكومت پهلوي، پس از آن كه توسط ساواك ممنوع‌ المنبر شد، در محل‌هاي دوردست و روستاهاي اطراف تهران به فعاليت سياسي ادامه ‌داد. وي در سال 1345، به دنبال ايراد يك سخنراني درباره اسراييل دستگير و به مدت 61 روز زنداني شد؛ پس از آن در ارديبهشت 1349 و در قضيه ورود سرمايه‌ گذاران آمريكايي به ايران، اقدام به انتشار اعلاميه‌ اي به زبان عربي، خطاب به علماي كشورهاي اسلامي زد و از آن‌ها دعوت به اعتراض و مخالفت نمود، به ‌دنبال اين اقدام مجددا دستگير و در زندان قزل ‌قلعه زنداني شد.

آيت الله سعيدي، در روز 20 خرداد 1349، در زندان قزل‌ قلعه، شهيد و در وادي ‌السلام قم به خاك سپرده شد. ك/3

553/ 380/