۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۲۲:۳۹
کد خبر: 80804294
T T
۰ نفر
قم، در سالروز میلاد كریمه اهل بیت(س) غرق در جشن و سرور است

قم ـ همزمان با فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، كریمه اهل بیت(س)، شهر قم یكپارچه غرق در نور و شادمانی است.

به گزارش ایرنا، شهر مقدس قم در شب میلاد حضرت معصومه(س)، دختر موسی بن جعفر(ع) حال و هوای ویژه‌ای به خود گرفته و مراسم جشن و سرور به مناسبت میلاد این بانوی بزرگوار در سراسر استان برپاست.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به طرز باشكوهی چراغانی و آذین بندی شده و برنامه های جشن و سرور در این مكان مقدس با حضور عاشقان و شیفتگان خاندان ولایت از سراسر كشور ترتیب یافته است.

در مسجد مقدس جمكران كه این روزها با خیل عظیم زایران از سراسر كشور روبروست، نیز مراسم جشن و سرور ترتیب یافته و زایران با شركت در این آیین ها، این عید را به یكدیگر تبریك می گویند.

مردم قم با چراغانی و آذین بندی مساجد و معابر، سر در منازل و مغازه‌ها و پخش نقل و شیرینی میلاد حضرت معصومه(س) را جشن گرفته اند. همچنین مراسم جشن و سرور در بقاع متبركه امامزادگان قم نیز برپا شده و پیروان دین مبین اسلام و ارادتمندان با شركت در این مراسم باشكوه، بار دیگر ارادت خالصانه خود را نسبت به اهل بیت (س) نشان می دهند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برپایی آیین های جشن و سرور، عشق و ارادت خالصانه خود را به كریمه اهل بیت(س) به نمایش گذاشتند.

حضرت فاطمه معصومه(س) در روز اول ذیقعده سال 173 هجری، در شهر مدینه چشم به جهان گشود. این بانوی بزرگوار از همان آغاز، در محیطی پرورش یافت كه پدر و مادر و فرزندان، همه به فضایل اخلاقی آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی و پاكدامنی و نیز یاد خدا، از صفات برجسته این خاندان پاك سیرت و نیكو سرشت به شمار می رفت.

حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر فضایل و مقامات است و روایات معصومان (ع) فضیلت ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می دهد. امام صادق(ع) در این باره می فرمایند: 'آگاه باشید كه برای خدا حرمی است و آن مكه است و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است و برای امیرمومنان حرمی است و آن كوفه است؛ بدانید كه حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است، آگاه باشید كه قم، كوفه كوچك ماست، بدانید بهشت هشت دروازه دارد كه سه تای آن ها به سوی قم است، بانویی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسی، در آن جا رحلت می كند كه با شفاعت او، همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند'. ك/4

/7404/ 380**1368**
۰ نفر