۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸
کد خبر: 80804793
T T
۰ نفر

فیلیپ لام یكصدمین بازی ملی خود را انجام داد

۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸
کد خبر: 80804793
فیلیپ لام یكصدمین بازی ملی خود را انجام داد

تهران - میروسلاو كلوزه و فیلیپ لام دو بازیكن ملی پوش آلمان، جمعه شب در دیدار این تیم مقابل اتریش دو ركورد جدید برای تیم ملی آلمان برجای گذاشتند.

به گزارش ایرنا، میروسلاو كلوزه مهاجم تیم ملی آلمان شامگاه جمعه با گلزنی در دیدار اتریش در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل خود را به ركورد افسانه ای گرد مولر رساند.

كلوزه كه برای 129 بار پیراهن تیم ملی كشورش را به تن می كرد، در دقیقه 33 مسابقه ،‌ شصت وهشتمین گل ملی خود را وارد دروازه حریف كرد. گرد مولر پیشتر دراین مورد گفته بود:«كلوزه بازیكنی افسانه ای است كه من از زمان حضورش دربایرن وی را می شناسم. وی شایستگی ركورد دار بودن را دارد.»

كلوزه كه گلزنی خود را در تیم ملی آلمان از اولین حضورش در سال 2001 آغاز كرده بود، از 16اكتبر 2012 و پس از دوگلی كه مقابل سوئد به ثمر رساند، موفق به گلزنی نشده بود.

مهاجم كنونی تیم فوتبال لاتزیو در حال حاضر پس از لوتار ماتئوس در رده دوم برترین گلزنان تیم ملی آلمان قرار دارد. كلوزه 35 ساله امیدوار است تابستان آینده در برزیل چهارمین جام جهانی خود را تجربه كند.

در همین حال فیلیپ لام، كاپیتان تیم ملی آلمان نیزدر دیدار شب گذشته تیمش مقابل اتریش به ركورد 100 بازی ملی رسید.

این مدافع باتجربه اولین بازی ملی اش را در سال 2004 انجام داد و از آن زمان یكی از بازیكنان كلیدی ژرمن ها در سه یورو و دو جام جهانی بود.

لام كه كاپیتان بایرن مونیخ نیز هست، پیش از جام جهانی 2010 و با مصدومیت میشائیل بالاك، به عنوان كاپیتان تیم ملی آلمان انتخاب شد.

او در 9 سالی كه پیراهن تیم ملی آلمان را به تن كرد، 5 گل به ثمر رساند كه به یاد ماندنی ترین آن، گل افتتاحیه جام جهانی 2006 بود.

تاكنون تنها 8 بازیكن به ركورد 100 بازی ملی رسیدند كه از بازیكنان فعلی آلمان، كلوزه و پودولسكی چنین ركوردی را دارند.

لوتار ماتئوس كه 20 سال، بین سال های 1980 تا 2000، عضو تیم ملی آلمان بود، با 150 بازی ملی، ركورد دار بازی های ملی در این كشور است.

ورزشی**1590
۰ نفر