۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۸
کد خبر: 80808085
T T
۰ نفر
آيين تشييع پيكر جانباز شيميايي دوران دفاع مقدس در اصفهان برگزار شد

اصفهان-«محمود صغيرا» جانباز شيميايي دوران دفاع مقدس استان اصفهان عصر يكشنبه به درجه رفيع شهادت نائل شد و پيكر مطهرش امروز دوشنبه در گلستان شهداي اصفهان در جوار همرزمانش آرام گرفت.

به گزارش ايرنا،در آيين تشييع پيكر شهيد صغيرا كه از جانبازان70 درصد دوران دفاع مقدس بود، اقشار مختلف مردم اصفهان حضور داشتند.

شركت كنندگان در اين آيين با سردادن شعارهايي، جنايت آمريكا در تجهيز نيروهاي بعث عراق به سلاح شيميايي و به شهادت رساندن جمعي از رزمندگان ايران و كردهاي عراق را محكوم كردند.

ارشد نظامي ارتش جمهوري اسلامي در استانهاي اصفهان، يزد و چهارمحال و بختياري در آيين تشييع اين شهيد گفت: اين سرباز ميهن و ولايت پس از سالها رنج و مشقت دعوت حق را لبيك گفت و به ياران شهيد خود پيوست.

امير سرتيپ«رضا جهادي» افزود: شهيد محمود صغيرا در سال 1367 در منطقه فاو، شيميايي شد و شب گذشته به درج رفيع شهادت نائل آمد.

وي تصريح كرد: شهادت اين جانباز شيميايي سند محكمي از جنايات استكبار جهاني است كه رژيم بعث عراق را به سلاح هاي شيميايي مجهز كرد.

ارشد نظامي ارتش در استانهاي اصفهان ، يزد و چهارمحال و بختياري افزود: امروز استكبار جهاني، كشورهاي اسلامي را به استفاده از سلاح شيميايي متهم مي كند در حالي كه خود تجهيزكننده رژيم بعث عراق به اين سلاحها براي كشتار مردم بي دفاع مردم عراق و جوانان ايران است.

پ / 7134/ 7132/1011