۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴
کد خبر: 80809829
T T
۰ نفر
تعامل مناسب پليس و مردم زمينه ساز برقراري نظم و امنيت پايدار در جامعه است

اروميه - فرمانده انتظامي آذربايجان غربي گفت: تعامل مناسب پليس و مردم زمينه ساز برقراري نظم و امنيت پايدار در جامعه است.

سردار يحيي شرفي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نظم و امنيت مطلوب و پايدار بدون مشاركت جدي و مسئوليت پذيري مردم حاصل نمي شود و اين امر در سايه تعامل پليس با مردم صورت مي گيرد.

وي اظهار كرد: اخلاق حسنه، بصيرت، امانتداري، اعتقاد به تحكيم ارزش هاي ديني، احساس مسئوليت در ارائه خدمات به مردم و اهتمام به اجراي قوانين از جمله ويژگي هايي است كه قابليت هاي پليس را در ايجاد امنيت و آرامش در جامعه افزايش داده است.

وي اضافه كرد: توسعه در تمامي بخش ها و استقرار نظم و امنيت با وفاق و همدلي مردم و مسئولان صورت مي گيرد كه بايد به اين مقوله توجه اساسي شود.

فرمانده انتظامي آذربايجان غربي ترويج مفاسد را از تاكتيك هاي دشمنان بر عليه باورها، اعتقادات و اخلاق در جامعه عنوان كرد و گفت: دشمنان به هر طريقي قصد ايجاد ناهنجاري در كشور را دارند كه بايد با ارتقاي بصيرت، افزايش آگاهي، تبعيت از ولايت فقيه و دشمن شناسي تمامي توطئه هاي آنها را خنثي كنيم.

سردار شرفي افزود: امروز پليس توانسته با رصد حربه هاي دشمنان در برخورد و مبارزه با مظاهر علني فساد و مقابله با افراد قانون شكن موفق باشد.

وي با بيان اينكه القاي فرهنگ غربي در محيط سايبري به كاربران از اهداف اصلي دشمنان است اظهار كرد: اخلال در مسائل امنيتي، خدشه دار كردن هويت ملي و ديني افراد، اشاعه احساس ناامني و ناآرامي و ترغيب افراد براي مقاومت مدني در مقابل قانون از جمله اقداماتي است كه اداره كنندگان سايت هاي اينترنتي معاند در فضاي مجازي به آن دامن مي زنند.

وي ادامه داد: بيشتر جرايمي كه در جامعه رخ مي دهد ناشي از اثرات نامطلوب شبكه هاي اجتماعي بر افكار عمومي است كه مسئولان فرهنگي بايد در اين خصوص برنامه ريزي هاي جدي انجام دهند.

فرمانده انتظامي آذربايجان غربي كنترل فضاي مجازي از طريق مبادي قانوني، افزايش اقدامات كنترلي والدين نسبت به رفتارهاي فرزندان در استفاده از اينترنت، گسترش سايت هاي آموزشي متناسب با آموزه هاي ديني، اعتقادي و نيازهاي علمي و آموزشي جوانان و نوجوانان و نهادينه كردن فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه را از راهكارهاي مقابله با خطرات سايت هاي غير اخلاقي و ضد ديني در استان عنوان كرد.

8137/581