۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۵۸
کد خبر: 80810985
T T
۰ نفر

كتاب تفسير تنزيلي قرآن كريم منتشر شد

۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۵۸
کد خبر: 80810985
كتاب تفسير تنزيلي قرآن كريم منتشر شد

تهران - كتاب تفسير تنزيلي (به ترتيب نزول) مباني، اصول، قواعد و فوايد به قلم 'عبدالكريم بهجت پور' روانه بازار نشر شد.

تفسير از شريف ترين دانش‌هاي اسلامي است كه همزمان با فرودآمدن نخستين آيات شكل گرفت. اين سبك تفسيري به انسجام مجموعه آيات هر سوره و معناداري روابط ظاهر و پنهان آيات دروني سوره و سياق و تناسب ميان آنها توجه ويژه مي‌كند و از كنار موارد به ظاهر غير متناسب به سادگي عبور نمي‌كند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، تفسير تلاش مي‌كند در صورت وجود ارتباط و تناسب معنادار ميان سوره‌ها در ترتيب طبيعي نزول يا سياقي كه از مجموعه سوره‌هاي نازل شده در يك قطعه زماني به دست مي‌آيد، براي فهم مرادهاي خداي حكيم بهره گيرد.

در اين سبك تفسيري نقش پيامبر اكرم (ص) به عنوان معمار تغيير و تحول، مورد توجه جدي قرار مي‌گيرد و تلاش مي‌شود ميان آموزه‌هاي تربيتي جامعه و تذكارها، توصيه‌ها، تسليت‌ها و ساير رهنمودهاي خدا به ايشان، كه در لابه‌لاي آيات و سور آمده است، ‌ارتباط برقرار شود.

در اين سبك به حكمت، توصيه‌ها و رهنمودهاي ويژه خداوند به رسول خاتم(ص) توجه ويژه مي‌شود. مفسران اين سبك بر اين باورند كه اين نگاه تفسيري، دانش‌هايي افزون بر ديگر سبك‌هاي تفسيري را فراچنگ پژوهشگران قرار مي‌دهد و برخي از ابعاد جديد معنايي قرآن را در اختيار قرآن‌پژوهان مي‌گذارد.

كتاب تفسير تنزيلي (به ترتيب نزول) مباني، اصول، قواعد و فوايد در پنج فصل كليات، مباني، اصول، و سودمندي سبك تفسير به ترتيب نزول تنظيم شده است.

اين كتاب با تلاش سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي در شمارگان يك هزار نسخه و قيمت 180 هزار ريال منتشر شده است.

فراهنگ (2)**1883**1588