۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۱۳
کد خبر: 80815538
T T
۰ نفر

فضاي گيلان به عطر شهداي گمنام معطر مي شود

۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۱۳
کد خبر: 80815538
فضاي گيلان به عطر شهداي گمنام معطر مي شود

رشت - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گيلان از تشييع پيكر پاك پنج تن از شهداي گمنام در گيلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ' محمد اكبرزاده' روز شنبه در نشست هماهنگي و تمهيدات مربوط به مراسم تشييع پيكر مطهر شهداي گمنام در رشت افزود: پرداختن به شهدا ، انجام همه خوبيهاست.

وي اضافه كرد: عطر و بوي شهدا همه را به سوي خود مي كشاند و موجب احترام و عرض ادب ويژه به آنها و مزارشان مي شود كه اين رمز و راز ماندگاري آنهاست .

اكبرزاده با بيان اينكه با تشييع شهداي گمنام فرصتي ايجادشده كه خداوند رحمت و پيامي براي آمرزش گناهان ما بفرستد، شهدا را شفاعت كننده همگان نزد خداوند متعال و توجه به ذات اقدس احديت دانست.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گيلان نيز در اين نشست بيان داشت: شهدا در ايران اسلامي نقطه وحدت و همدلي همه گروه ها و اقشار جامعه برغم سلايق و ديدگاه هاي مختلف درباره شهيد و شهادت هستند.

سرهنگ پاسدار 'رسول جلايي' شهدا را قدرت نرم نظام جهوري اسلامي دانست و افزود: ملت بزرگوار ايران به واسطه خون پاك شهدا توانستند در مقابل دشمنان صف آرايي كنند.

وي اظهار كرد: تلاش دشمن فراموش كردن شهداست چراكه اينان قدرت بزرگ در جمهوري اسلامي هستند از اينرو بايد براي برجسته كردن شهدا تلاش كنيم.

جلايي تصريح كرد: يكي از الطاف خداوند اين است كه هر از گاهي به واسطه شهداي گمنام، فضاي كشور و استانمان را به عطر دل انگيز شهدا معطر كنيم.

جلايي در ادامه با اشاره به تشييع پيكر مطهر پنج تن از شهداي گمنام در گيلان اظهار كرد: پيكر شهدا روز چهارشنبه هفته جاري فضاي گيلان را عطرآگين مي كند.

وي به منطقه عملياتي تفحص اين شهيدان اشاره و اضافه كرد: اين شهيدان كه داراي سنين 18، 19 و 22 و 28 سال هستند؛ در عمليات والفجر 8 در منطقه عملياتي فاو به شهادت رسيده اند.

جلايي ادامه داد: يكي از اين شهدا در رشت و چهار شهيد ديگر در پارك والفجر لنگرود آرميده مي شوند.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گيلان گفت: براي اين شهيدان ارزشمند مراسم شب وداع چهارشنبه در شهرهاي لنگرود و رشت برگزار مي شود.

وي زمان تشييع پيكر اين شهيدان را روز پنجشنبه عنوان و اظهار كرد: پيكر گرانقدر يكي از شهدا در رشت از مقابل سپاه پاسداران در محل پل عراق تا ميدان شهداي ذهاب تشييع خواهد شد.

جلايي خاطرنشان كرد: چهار شهيد ديگر از ميدان سپاه شهرستان لنگرود تا ميدان مركزي اين شهر تشييع مي شوند.

وي برگزاري مسابقات فرهنگي از جمله شعر، خاطره نويسي، دلنوشته و عكس را از برنامه هاي جانبي همزمان با تشييع پيكر اين شهدا عنوان كرد.ك/2

7296 / 695