۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۷:۵۱
کد خبر: 80817341
T T
۰ نفر
فضاي كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل به 37هزار متر مربع افزايش مي يابد

پارس آبادمغان، اردبيل- مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل گفت: با بهره برداري از پروژه هاي نيمه تمام، فضاي كتابخانه هاي عمومي اين استان بدون احتساب كتابخانه هاي مشاركتي، به 37هزار مترمربع خواهد رسيد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، صادق فرهمند امين در جلسه كميته نهضت مطالعه مفيد پارس آباد، افزود: استان اردبيل از نظر كتاب و كتابخواني جزو استان هاي پيشتاز است و در اين زمينه از جايگاه ممتازي برخوردار است.

وي، وضعيت كتابخواني و مطالعه در سطح استان را خوب توصيف و بيان كرد: بررسي ها نشان مي دهد اردبيل در سال هاي اخير و در شاخص هاي مختلف رشد قابل توجهي داشته است.

وي، از رشد 34درصدي مطالعه كتاب در فضاي مجازي در استان خبر داد و گفت: آمارها در بحث مطالعه نشريه و مطالعه و حضور در شبكه كتابخوانان حرفه اي به خصوص در روستاها روبه افزايش است.

او، با اشاره به امكانات و ويژگي هاي منحصربه فرد شبكه كتابخوانان حرفه اي، بيان كرد: حدود 400هزار عنوان كتاب از طريق اين شبكه قابل پيگيري و دانلود كردن است.

فرهمند امين، با بيان اينكه در چهار شهرستان استان كتابخانه مركزي احداث مي شود، اضافه كرد: هم اكنون تنها شش استان كشور داراي كتابخانه مركزي مي باشد كه اردبيل نيز يكي از اين استان هاست.

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان گفت: درست است كه آمار و ارقام چند سال اخير، وضعيت خوب و رو به رشد حوزه كتاب استان را نشان مي دهد ولي براي رسيدن به استانداردهاي جهاني و نيل به اهداف ترسيم شده در افق 1404 به همت و فعاليت ها وتلاش هاي مضاعفي نياز است.

وي، با تاكيد بر اينكه كتاب بايد وارد سبد خريد مردم و كتابخواني به فرهنگ عمومي تبديل شود، خاطرنشان كرد: اين دست يافتني و ممكن است و مابايد از تمام توان و ظرفيت هاي براي تحقق اين مهم به نحو شايسته استفاده كنيم.

اوتوانمندي ها و قابليت هاي پارس آباد را در بحث كتاب مثبت ارزيابي و بيان كرد: علاقه مندي به حوزه كتاب و كتابخواني به ويژه در فضاي مجازي در اين منطقه مرزي بسيار بالاست.

به گفته وي، اين شهرستان در اهداي زمين براي تاسيس كتابخانه عمومي و تخصيص اعتبار براي پروژه هاي كتابخانه اي مقام اول استان را دارد.

7121/530