۱۹ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8081938
T T
۰ نفر

هیومن رایتس واچ: آمریکا بزرگترین زندان جهان است

۱۹ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8081938
هیومن رایتس واچ: آمریکا بزرگترین زندان جهان است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/19 سیاسی.حقوق بشر.آمریکا.زندان هیومن رایتس واچ اعلام کرد که آمریکا با دو میلیون و 300هزار زندانی، پرشمارترین زندانی در طول تاریخ این کشور و در میان کشورهای جهان را دارد براساس گزارش اخیر خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این نهاد حقوق بشری در بیانیه روز جمعه خود افزود که وجود این تعداد زندانی در آمریکا برابر با 762زندانی از میان هر یک صد هزار شهروند مقیم این کشور است که این رقم در کشورهای انگلیس، کانادا و فرانسه به ترتیب 108 ،152و 91 زندانی در هر 100هزار نفر جمعیت این کشورها می باشد.
دیوید فهتی مدیر برنامه آمریکای هیومن رایتس واچ افزود: این آمار جدید، آمریکا را به عنوان اصلی ترین زندانبان جهان معرفی می کند. وی ادامه داد: آمریکایی ها باید علت پرشماری تعداد زندانیان در کشورشان را در قیاس با کانادا، انگلیس و سایر کشورها جویا شوند. این آمار جدید همچنین از نابرابری قومی شدید در جمعیت زندان های آمریکا حکایت دارد و نشان می دهد که شمار سیاه پوستان زندانی در آمریکا شش برابر سفیدپوستان است..
آمار وزارت دادگستری آمریکا نیز که روز جمعه منتشر شد، تصدیق می کند که تقریبا 11درصد از سیاه پوستان 30تا 34ساله آمریکایی در زندان به سر می برند.
هیومن رایتس واچ افزود که با وجود بیشتر بودن گرایش سفیدپوستان آمریکایی به مصرف مواد مخدر در قیاس با سیاه پوستان، اما احتمال زندانی شدن سیاه پوستان به خاطر ارتکاب جرائم مرتبط با مواد مخدر 12بار بیشتر از سفیدپوستان متخلف است و سیاه پوستان 54درصد از کل زندانیان آمریکایی مرتبط با چنین تخلفاتی را تشکیل می دهند.
شماره 218 ساعت 17:33 تمام
۰ نفر