۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۰۸
کد خبر: 80826660
T T
۰ نفر
هفته دفاع مقدس در خوزستان با نمايش اقتدار نيروهاي مسلح آغاز شد

اهواز- هفته دفاع مقدس در استان خوزستان روز يكشنبه با نمايش اقتدار نيروهاي مسلح در اهواز شروع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ، در مراسم رژه يگان هاي نمونه سپاه حضرت وليعصر (عج) خوزستان ، لشكر 92زرهي ، توپخانه ، بسيج و نيروي انتظامي توانمندي هاي خود را در دفاع از ميهن اسلامي به نمايش گذاشتند.

در اين مراسم دستاوردهاي صنايع دفاعي كشور در بخش هاي زرهي ، دفاع هوايي و دريايي به نمايش درآمد.

استاندار خوزستان در مراسم رژه نيروهاي مسلح مستقر در استان خوزستان با تبيين دستاوردهاي پربار هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان كرد: در حالي كه در آن دوران سخت و دشوار با انواع فشارها و تحريم ها رو به رو بوديم با تكيه بر نيروي لايزال الهي و به صحنه آوردن نيروهاي مردمي و بسيجي ، دشمن را از خاك خود بيرون كرديم و اجازه نداديم يك وجب از خاك ميهن اسلامي در اشغال دشمن متجاوز بماند.

'سيدجعفر حجازي' اعتماد به نفس و خودباوري ، شكوفايي استعدادهاي جوانان ، رشد باورهاي ديني ، تولد تفكر بسيجي، رشد صنايع دفاعي كشور وتحكيم وحدت ملي را از دستاوردهاي هشت سال دفاع مقدس عنوان كرد و گفت: دفاع مقدس با اين دستاوردهاي عظيم و ماندگار به بخشي از تاريخ ماندگار انقلاب اسلامي تبديل شده است.

وي گفت: استكبار جهاني تصوري مي كرد با حمله همه جانبه نظامي و اعمال تحريم هاي سخت مي تواند نظام اسلامي را با چالش رو به رو كند ولي در اين اهدف ناكام ماند.

حجازي به نقش برجسته و تعيين امام راحل (ره) در هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: امام راحل ، جنگ تحميلي را به فرصتي ارزشمند براي مستحكم كردن پايه هاي انقلاب اسلامي تبديل كرد و اعتماد به نفس جوانان ما را در پرتو آموزه هاي اسلامي بالا برد.

استاندار خوزستان ، هشت سال دفاع مقدس را جلوه اي بي بديل از اتحاد و همدلي نيروهاي مسلح دانست و گفت: همه نيروهاي مسلح با همدلي و وحدت دشمن را زمينگير كرده و سرنوشت جنگ را تغيير دادند.

بنا به اين گزارش در مراسم رژه نيروهاي مسلح در استان خوزستان ، فرماندهان ارشد نظامي ، جمعي از مسوولان اجرايي ، رييس كل دادگستري خوزستان و نمايندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان حضور داشتند.

در نخستين روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه نيروهاي مسلح در 19شهر استان خوزستان برگزار شد.

هفته دفاع مقدس از 31 شهريور تا ششم مهرماه است.

رژيم بعثي عراق در 31شهريور ماه 1359با تهاجم همه جانبه به ايران اسلامي

جنگ هشت ساله اي را بر ملت هاي ايران و عراق تحميل كرد.ك/3 646