۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 80830063
T T
۰ نفر
شش میلیون گردشگر تابستان امسال به كردستان آمدند

سنندج - معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان با اشاره به حضور بیش از شش میلیون گردشگر در تابستان امسال در استان گفت: این میزان گردشگر نسبت مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش نشان می دهد.

آرمان وطن دوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد مسافران مقیم در استان كردستان را بیش از یك میلیون نفر ذكر كرد و گفت: بیشترین این مسافران در طول شهریور ماه در استان اقامت داشته اند.

وی اظهار كرد: استان كردستان به دلیل مرزی بودن با كشور عراق و برخوردارای از جاذبه های گردشگری و طبیعی، هرساله پذیرای تعداد كثیری مهمان و گردشگر از اقصی نقاط كشور است و امید می رود با تدابیر لازم و ارایه خدمات هرچه بهتر، این آمار در سطح استان كردستان رشد روز افزون داشته باشد.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان در ادامه از آماده سازی 26 هتل با ظرفیت روزانه سه هزار نفر توسط ستاد دایم تسهیلات سفرهای استان در طول تعطیلات تابستان و نوروز امسال در استان خبر داد و گفت: همچنین 24 مهمان پذیر با ظرفیت هزار نفر و 100 خانه استیجاری با ظرفیت هزار نفر نیز آماده سازی شد.

وی تصریح كرد: تعداد 96 واحد غذاخوری بین راهی جهت ارایه خدمات به گردشگران و 10 ستاد مركزی اطلاع رسانی و ارایه خدمات و اطلاعات به گردشگران توسط این ستاد تجهیز و آماده سازی شد.

وی راه اندازی 12 پایگاه اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرها و موزه های استان را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان كرد و گفت: 20 هزار نقشه راهنمای گردشگری استان و 10هزار نقشه راهنمای شهرستان ها و 20 مورد بنر و پلاكارد خیر مقدم در سطح استان چاپ و توزیع شد.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان در ادامه راه اندازی 14 اكیپ نظارتی سیار با همكاری بهداشت و درمان و اداره بازرگانی به منظور بازدید از تأسیسات گردشگری را از اهم فعالیت های ستاد تسهیلات سفرهای دایم استان عنوان كرد.

وی همچنین برگزاری مسابقات بزرگ كردستان شناسی ویژه گردشگران ورودی استان، تجهیز و آماده سازی موزه ها و اماكن تاریخی استان (خانه كرد، موزه سنندج و غار كرفتو) برای بازدید مسافران و گردشگران، تجهیز و آماده سازی 121 مدرسه و 845 كلاس درس با ظرفیت اسكان 12 هزار نفر در روز و ارسال و توزیع اقلام تبلیغاتی استان در سطح مراكز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی جهت ارایه خدمات به گردشگران ورودی استان را از دیگر اقدامات این ستاد ذكر كرد.

وی اظهار امیدواری كرد مسافران و گردشگران با خاطره ای خوش استان كردستان را ترك و از امكانات و خدمات بهره كافی را برده باشند.ك/3

7346/533/681
۰ نفر