۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 80834220
T T
۰ نفر
رییس اتحادیه چاپخانه داران قم: بانك اطلاعات صنعت چاپ قم تدوین می شود

قم- رییس اتحادیه چاپخانه داران استان قم از تدوین بانك اطلاعات صنعت چاپ قم در آینده نزدیك خبرداد.

به گزارش ایرنا از ستاد خبری سومین نمایشگاه صنعت چاپ، تبلیغات، بازاریابی و بسته بندی قم، 'مجتبی محمودیان' روز جمعه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان اینكه متاسفانه یك آمار دقیق و سامان یافته از صنعت چاپ در قم وجود ندارد افزود: به همین منظور تدوین بانك اطلاعات صنعت چاپ قم در دستور كار قرار گرفته و در آینده نزدیك نهایی می شود و از این طریق تمام اطلاعات مرتبط با صنعت چاپ به صورت آن لاین در سایت اتحادیه قرار خواهد گرفت.

وی ازفعالیت نزدیك به 120 چاپخانه؛ 70 صحافی، حدود 30 لیتوگرافی و تعدادی صنایع دیگر مرتبط با چاپ در قم خبرداد و اظهارداشت: در مجموع نزدیك به دو هزار نفر در قم در صنایع مرتبط با چاپ اشتغال دارند.

رییس اتحادیه چاپخانه داران قم، برگزاری دوره های آموزشی را از نمونه برنامه های اتحادیه ذكر كرد و گفت: یك سری دوره های آموزشی با همكاری دانشكده هنر اداره كل ارشاد قم در سطوحی همچون آشنایی با مبانی صنعت چاپ،ناظر فنی چاپ درجه 1 و 2 در حال تدوین است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ، تبلیغات، بازاریابی و بسته بندی استان قم افزود:این نمایشگاه برغم اینكه در سال قبل بسیار ضعیف برگزارشد و خیلی ها نیز انگیزه حضور در نمایشگاه را نداشتند ولی نسبت به سال گذشته به نسبت بهتر برگزار شد.

وی با اشاره به اینكه اگر این نمایشگاه توسط خود اتحادیه برگزار می شد و اتحادیه نیز حمایت لازم را از مجری نمایشگاه داشت و افراد و شركت های توانمند نیز حضور پیدا می كردند به طور حتم شاهد یك نمایشگاه بسیار خوبی بودیم گفت: با پیگیری های اتحادیه، این نمایشگاه از تقویم نمایشگاهی سازمان صنعت ،معدن و تجارت قم خارج و در اختیار اتحادیه چاپخانه داران قرار گرفت.

محمودیان ابراز امیدواری كرد: در سال های آتی با توجه به اینكه متولی این نمایشگاه اتحادیه خواهد بود بتوانیم یك نمایشگاه در شان قم برگزار كنیم.

سومین نمایشگاه صنعت چاپ، تبلیغات، بازاریابی و بسته‌بندی استان قم تا پنجم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های استان در حال برگزاری است.ك/3

/8138/ 553 / 380