۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 80835192
T T
۰ نفر
اجاره بهاي موقوفات بايد به ميزان واقعي آن پرداخت شود

سمنان - مدير كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان گفت: اجاره بهاي موقوفات بايد به ميزان واقعي بهاي آن پرداخت شود كه متاسفانه هنوز به بهاي واقعي آن نرسيده است.

حجت الاسلام 'عبدالله واحدي' روز شنبه در اولين كارگاه دانش افزايي كارشناسان اجارات اداره كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان افزود: به رغم اقداماتي كه در سالهاي اخير در خصوص به روز رساني اجاره بهاي موقوفات انجام شده است هنوز مشاهده مي شود در برخي موارد اجاره بهاي واقعي موقوفات پرداخت نمي شود.

وي تصريح كرد: واقفين خير انديش با گذشت اموال خود آن را براي رفع يكي از نيازهاي جامعه وقف كرده اند و درآمد موقوفات نيز بر اساس نيات واقفين هزينه مي شود.

وي اظهار داشت: متاسفانه هنوز وقف به جايگاه واقعي خود نرسيده و برخي افراد نسبت به اموال موقوفه ديد مناسبي ندارند و تصور مي كنند ارزش آن كمتر از املاك شخصي است.

واحدي با اشاره به ضرورت بازنگري در اجاره برخي از رقبات در گذشته گفت: متاسفانه در برخي موارد شاهد اين هستيم كه ميزان اجاره بهاي املاك موقوفه با اختلاف خيلي زياد نسبت به ملك شخصي مجاور خود ارزيابي مي شود.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان با تقدير از همكاري مناسب مستاجريني كه در به روز رساني اجاره بهاي ملك موقوفه اي كه اجاره دارند خاطرنشان كرد: افرادي كه ميزان واقعي اجاره بهاي موقوفه را پرداخت مي كنند موجبات اجراي نيت واقف را فراهم مي كنند و به طور قطع به واسطه اين كار از اجر اخروي آن برخوردار مي شوند.ك/2

599/608