۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴
کد خبر: 80835552
T T
۰ نفر
پنجمین جشنواره سراسری تئاتر معلولین برگزار می شود

تهران – مدیركل توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی كشور گفت: پنجمین جشنواره سراسری تئاتر معلولین كشور چهار تا هشتم آبان ماه امسال درتهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'زهرا نوع پرست' امروز (شنبه) در نشست خبری طرح غربالگری اختلالات اوتیسم با اهمیت هنر تئاتر و نقش درمانی آن افزود: این جشنواره با حضور برگزیدگان تئاتر معلولین و گروه های تئاتر معلولان كویر و زاگرس ، آفتاب و خزر در تهران برگزار خواهد شد.

وی در مورد اهمیت تئاتر معلولین اظهار داشت: هنر تئاتر هم نقش درمانی جسمی و روحی در جامعه معلولین و هم نقش آگاه سازی جامعه را ایفا می كند.

مدیركل توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی كشور سپس با اشاره به غربالگری پنج هزار و 300 كودك مبتلا به اختلالات اوتیسم ، گفت: اختلالات اوتیسم ، مختل شدن ارتباطات كلامی و بیانی كودك است كه از سنین كودكی اتفاق می افتد و كودك متاسفانه نقش اجتماعی خود را از دست می دهد و منزوی می شود.

نوع پرست با بیان اینكه كودكان مبتلا به اوتیسم از افزایش هوش 20 درصدی نسبت به حد طبیعی برخوردارند، افزود: طرح غربالگری اختلالات طیف اوتیسم به زودی در پنج استان كشور اجرا خواهد شد و در صورت اخذ اعتبار پنج استان دیگر نیز به این طرح افزوده می شوند تا این كودكان هر چه زودتر شناسایی شوند.

ادامه دارد...

اجتمام(3)**7299/9185 ** 1569
۰ نفر