۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80840952
T T
۰ نفر
تمامی مطالبات گندمكاران پرداخت شد/ دولت به كشاورزان بدهكار نیست

تهران - مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران از خرید 4 میلیون و 800 هزار تن گندم از كشاورزان خبر داد و گفت: روز گذشته تمامی مطالبات گندم كاران پرداخت شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، ' عباس قبادی' گفت: 50 میلیارد تومان مابقی وجوه گندم‌های خریداری شده روز گذشته به حساب كشاورزان واریز شده و دولت هیچ گونه بدهی به گندمكاران ندارد.

وی افزود: هم اكنون روزهای پایانی خرید گندم از كشاورزان را سپری می كنیم و بر این اساس، تاكنون 4 میلیون و 800هزار تن گندم از كشاورزان خریداری شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد: تاكنون 3 هزار و 850 میلیارد تومان به گندم‌كاران پرداخت شده و میانگین قیمت خرید گندم 820 تومان است.

براساس گزارش وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، به گفته قبادی، برای فصل آتی برداشت گندم قیمت 1050 تومانی اعلام شده كه این قیمت متناسب با نرخ‌های جهانی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت عزم جدی برای افزایش تولید داخلی دارد و بر همین اساس، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده را با 30 درصد افزایش، قبل ازشروع فصل كاشت اعلام كرده است تا موجب رضایتمندی كشاورزان و تشویق آنها به كشت وتولید بیشتر و در نتیجه خودكفایی گندم شود.

اقتصام (1)**1601**
۰ نفر