۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶
کد خبر: 80842006
T T
۰ نفر
استقبال كم نظیراز جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان

گرگان - هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین كه از عصر هشتم مهر ماه در گرگان گشایش یافت طی دو شب برگزاری با استقبال كم نظیر علاقه مندان به فرهنگ، موسیقی و آداب و رسوم اقوام ایرانی روبه رو شده است.

به گزارش ایرنا هفتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور هنرمندان داخلی و خارجی به میزبانی گلستان در محل نمایشگاه های دائمی استان در گرگان درحال برگزاری است.

رییس برگزاری این جشنواره روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: با گذشت دو روز از برپایی این جشنواره تاكنون شاهد حضور افزون بر 15 هزار بازدید كننده بوده ایم.

'قربان عباسی' افزود: همچنین به منظور تكرار این جشنواره بیش از 200 متر پارچه به امضای بازدیدكنندگان رسیده است كه همگی ضمن ابراز رضایت، علاقه مند به تداوم آن هستند.

وی ادامه داد: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین با محورهای صنایع دستی و جاذبه های گردشگری، معرفی و نمایش آداب و سنن و شیوه های زندگی اقوام، مراسم آیینی و موسیقی اقوام و برنامه های تورگردانی سفرا و میهمانان خارجی همراه است.

عباسی گفت: در این جشنواره 20 گروه موسیقی و آیینی اقوام ایرانی نیز به اجرای برنامه می پردازند.

وی ادامه داد: نمایشگاه جاذبه های گردشگری استان ها نیز در 20 غرفه در فضای باز نمایشگاه دایر شده است.

عباسی افزود: معرفی و نمایش آداب و رسوم و ویژگی های فرهنگی اقوام ایرانی با برپایی آلاچیق و سیاه چادر از دیگر بخش های جشنواره می باشد.

به گفته وی همچنین بخش نمایش آداب و رسوم و ویژگی های فرهنگی مردم استان گلستان، وظیفه شناساندن قوم كتول، تركمن، سیستانی، قزاق، قزلباش (رامیان) و محلی مازندرانی (غرب استان) را برعهده دارد.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به برگزاری شش دوره قبلی جشنواره در استان اظهار كرد: این دوره از جشنواره با توجه به اطلاع رسانی مناسب، با استقبال بسیار بازدید كنندگان مواجه شده است.

وی با اشاره به شعار روز جهانی جهانگردی در سال 2013 با عنوان 'گردشگری، آب و حفاظت ازآینده مشترك'، پیام این جشنواره را با توجه به حضورگروه های مختلف موسیقی، صنایع دستی و گردشگری، افزایش ورود گردشگران به ایران بخصوص استان گلستان در سایه وحدت و پیوند فرهنگ ها و بهره مندی از ظرفیت های گردشگری روستایی بویژه ظرفیت های آبی استان در راستای جذب گردشگر اعلام كرد.

601/506
۰ نفر