۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱
کد خبر: 80850366
T T
۰ نفر

فرهنگ ازدواج آسان بايد در جامعه نهادينه شود

۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱
کد خبر: 80850366
فرهنگ ازدواج آسان بايد در جامعه نهادينه شود

همدان- مسوول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلي سينا همدان گفت: فرهنگ ازدواج آسان بايد در جامعه نهادينه شود و خانواده ها اين سنت حسنه را در راستاي تاكيد دين مبين اسلام اجرايي كنند.

به گزارش ايرنا حجت‌الاسلام 'مصطفي رستمي' شامگاه دوشنبه در آيين 'جشن روز ازدواج' در آرامگاه بوعلي سيناي شهر همدان افزود: والدين براي تعيين شرايط ازدواج فرزندان خود بهتر است ابتدا ازدواج خود را يادآوري و از سخت گيري پرهيز كنند.

وي با تاكيد بر نادرست بودن تعيين مهريه هاي سنگين در ازدواج ها گفت: دين مبين اسلام هم تاكيد بر ازدواج آسان جوانان دارد و پرداختن به مهريه سنگين به طور حتم مشكلات و اختلافات عديده را بين زوج ها ايجاد مي كند.

رستمي، بروز برخي مشكلات در جامعه را عامل اصلي فاصله گرفتن جوانان از ازدواج دانست و گفت: همه بايد فضاي لازم براي ترغيب جوانان به ازدواج با شرايط آسان را فراهم كنند.

معاون فرهنگي و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان همدان نيز در اين مراسم گفت: برگزاري جشن ازدواج در راستاي تجليل از 10 زوج جوان بود كه در روز ازدواج با تبعيت از سيره اسلام مبني بر مهريه پايين و از يك تا 14 سكه، در سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) پيوند زناشويي خود را جشن گرفتند.

'اسدالله رباني مهر' با اشاره به بحث مهريه و مشكلاتي كه به مهريه‌هاي گزاف براي جامعه بوجود مي‌آورد، گفت: براي فرهنگ سازي مهريه برنامه‌هايي از جمله تقدير از زوجين با مهريه 14 سكه كه تا كنون 150 زوج در اين برنامه ثبت نام كرده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: هفته ازدواج جوانان تا 21 مهر ماه سال‌جاري ادامه دارد و برپايي نمايشگاه عكس، برپايي نمايشگاه كتاب با موضوع ازدواج، تقدير از زوج‌هاي با مهريه يك تا 14 سكه، ارايه بروشورهاي فرهنگي در خصوص ازدواج و ارايه طرح‎هاي پژوهشي از جمله برنامه‌هاي هفته ازدواج است.

7520/576