۸ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8085452
T T
۰ نفر
بارش باران سیل آسیا در ژاپن یک کشته و سه مفقود برجای گذاشت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/08 اجتماعی.ژاپن .باران .آیچی توکیو- بارش باران سیل آسا که از روز گذشته (پنجشنبه ) در نقاط مختلف ژاپن آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تاکنون یک نفر کشته و سه نفر مفقود برجای گذاشته است.
به گزارش روز جمعه رسانه های ژاپنی ، در حدود یک میلیون و 270 هزار نفر از شهروندان ژاپنی در استانهای آیچی و اوزاکا مجبور به ترک خانه های خود شدند و در شهر اوکازاکی در استان آیچی از نیروهای دفاع از خود ژاپن خواسته شده است تا به کمک آسیب دیدگان بشتابند.
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های ژاپنی ، استانداری آیچی نیروهای امداد و نجات خود را برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از باران سیل آسا به مناطقی که تحت تاثیر باران قرار گرفته اند ، اعزام کرده است.
به گزارش مقامات اوکازاکی ، پنج رودخانه ای که از میان این شهر گذر می کند بر اثر بارش بارانهای شدید طغیان کرده و علاوه بر تخریب یک پل ، بیش از یک هزار و 100 واحد مسکونی نیز طعمه سیل شده اند.
تا ساعت 14 بعدازظهر جمعه به وقت محلی بارش باران 146میلیمتر در ساعت گزارش شده است که در بالاترین سطح خود قرار دارد و هفتمین مورد از مواردی است که تا این میزان بارش در این کشور گزارش شده است.
این گزارش حاکی است ، قطارهای سریع السیر (شین کانسن ) بر اثر این بارشها در مسیر بین استانهای ناگویا و گیفو لغو شده و موجب سرگردانی مسافران ژاپنی در این خطوط شده است.
بارش بارانهای شدید در ژاپن که توکیو پایتخت این کشور را نیز دربر گرفته است همچنین موجب قطع موقت عملیات در برخی خطوط راه آهن در نقاط مختلف توکیو و استانهای اطراف آن شده است.
دولت مرکزی دفتری را در ساختمان نخست وزیری ژاپن برای رسیدگی به تخریبهای ناشی از این بارانها تشکیل داده است و شهروندان ژاپنی که از ترس وقوع سیل در منطقه مجبور به تخلیه خانه های خود شده اند به مدارس منطقه پناه برده اند.
در همین حال از 150 خانوار در هاچی اوجی در غرب توکیو و 350 خانوار در ساگامی هارا در استان کاناگاوا در مجاورت توکیو خواسته شده است تا خانه های خود را ترک و به مناطق ایمن پناه برند.
هم اینک عملیات نیروهای امداد و نجات برای کمک به آسیب دیدگان و نیز یافتن افراد مفقود شده در منطقه ادامه دارد.
آساق 1553**280**2** شماره 100 ساعت 17:40 تمام
۰ نفر