۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۸:۰۷
کد خبر: 80857149
T T
۰ نفر
نزدیك به 75 درصد از مصوبات سفر رهبری به كرمانشاه اجرایی شده است

كرمانشاه - معاون برنامه ریزی استانداری كرمانشاه گفت: نزدیك به 75 درصد از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان كرمانشاه وارد مرحله اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، مهندس'بابك دلفانی' روز یكشنبه در دومین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به كرمانشاه در گفت و گویی افزود: سفر پرخیر و بركت معظم له علاوه بر دستاوردهای معنوی مصوبات ارزشمندی نیز برای توسعه و شكوفایی استان به همراه داشت.

وی اظهار كرد: با اجرای كامل مصوبات در سه سال آینده شاهد توسعه و پیشرفت خوبی در سطح استان خواهیم بود و با اجرای طرح های تسهیلاتی مصوب سفر نیز شاهد كاهش بیكاری و افزایش سطح درآمد سرانه مردم استان خواهیم بود.

وی در ادامه ضمن تشریح اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به استان كرمانشاه، افزود: كل پروژه های سفر معظم له، یك هزار و 186 پروژه اعم از تسهیلاتی و عمرانی است كه تاكنون حدود 75 درصد پروژه ها وارد فاز اجرایی شده و تعداد پروژه هایی كه از پیشرفت فیزیكی 100 درصدی برخوردارند، 208 پروژه (18 درصد پروژه ها) می باشد.

وی همچنین كل اعتبارات تخصیص یافته برای پروژه های عمرانی را تاكنون پنج هزار و 880 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: به تفكیك محل تامین اعتبار، 450 میلیارد تومان از منابع ملی، 8/15 میلیارد تومان از منابع استانی، 106میلیارد تومان از منابع ردیف سفر مقام معظم رهبری و 3/16میلیارد تومان از محل كمك های دفتر معظم له به استان تخصیص یافته است.

دلفانی اضافه كرد: از یك هزار و 186 پروژه مصوب سفر، 84 پروژه با اعتبار حدود شش هزار و 900 میلیارد تومان در سطح استان و یك هزار و 102پروژه با اعتبار حدود یك هزار و 162 میلیارد تومان در سطح 14 شهرستان تعریف شده است.

وی همچنین كل سرمایه گذاری در كلیه مصوبات سفر رهبری به استان را اعتباری بالغ بر 140 هزار میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: 70 هزار میلیارد ریال آن به اعتبارات عمرانی و 12 هزار میلیارد ریال آن شامل تسهیلات ریالی و قریب به 60 هزار میلیارد ریال آن به تسهیلات ارزی منظور شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیستم مهر ماه 90 وارد كرمانشاه شدند و به مدت 9 روز مهمان مردم ولایت مدار استان كرمانشاه بودند.

567