۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹
کد خبر: 80859495
T T
۰ نفر
جشنواره فيلم كودك بايد الگوي جشنواره هاي ديگر شود

قزوين - مدير امور استانهاي بنياد سينمايي فارابي گفت: جشنواره كودك بايد الگوي جشنواره‌هاي داخلي شود.

به گزارش ايرنا، 'ناصر باكيده ' يكشنبه شب در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم كودك در قزوين افزود: در همه‌ جاي دنيا براي كودك و نوجوان فيلم مي‌سازند و از طريق فيلم‌ها آموزش‌هاي رواني لازم را به كودكان مي‌دهند؛ گاهي اوقات فيلم‌ها قصه‌گو است و سعي مي‌كند تخيل يك كودك را به تصوير بكشد.

وي اظهار كرد: اما در تمام نقاط دنيا جشنواره كودك برگزار نمي‌شود بلكه فيلم‌هاي كودك بسيار زياد ساخته مي‌شود.

اين مسوول اضافه كرد: فكر مي كنم به‌جاي جشنواره بايد به فكر نمايش عمومي باشيم تا فيلم‌هايي كه براي كودكان و نوجوانان ساخته مي‌شود سالن‌هاي نمايش عمومي داشته باشند.

باكيده خاطرنشان كرد: جشنواره فيلم كودك موجب مي شود بزرگترها هم به همراه كودكان خود به سينما بيايند و با تماشاي فيلم در نشاط كودكان خود سهيم شوند.

مدير امور استانهاي بنياد سينمايي فارابي تصريح كرد: بيش از 300 فيلم در جشنواره امسال شركت كرد كه بخشي از آنها به نمايش درآمد و دو نگاه در جشنواره بيست و هفتم لحاظ شد كه از منظر خيال پردازانه سينما كمك مي كند تا كودكان براي رسيدن به رويا با دو بال پرواز كنند.

وي ادامه داد: نگاه دوم توجه به فيلم هاي مربوط به مسائل نوجوانان است كه فضاي آموزشي را دنبال مي كردند.

مدير امور جشنواره هاي بنياد سينمايي فارابي ازبرگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان در استانها خبرداد و گفت: بايد برگزاري جشنواره كودك از انحصار خارج شود كه در اين ميان تاكنون استانهاي همدان، اصفهان و قزوين ميزبان اين جشنواره بوده اند و با بررسي امكانات استانها تلاش مي كنيم اين رويداد در ساير مناطق كشور هم برگزار شود.

وي خاطرنشان كرد: در چند سال گذشته فرصت عادلانه اي براي استانها ايجاد شده تا جشنواره ها بصورت همزمان در تهران و ساير مناطق هم برگزار شود كه در اين راستا مي توان جشنواره كودك را به صورت چرخشي برگزار كرد و استانها به نوبت با تامين امكانات لازم ميزبان اين رويداد فرهنگي باشند.

بيست و هفتيمن جشنواره فيلم كودك و نوجوان به طور همزمان با اصقهان و 10 استان كشور با نمايش 10 فيلم از 16 تا 21 مهرماه در سينما مهتاب قزوين برگزار شد.

7389/616