۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 80864138
T T
۰ نفر
پروژه لاله تا تعيين تكليف مالكيت آن به تعليق در آمد

تهران- مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در اطلاعيه‌اي اعلام كرد پروژه سينمايي «لاله» تا تعيين تكليف مالكيت آن، به حالت تعليق درآمده است.

به گزارش روز جمعه ايرنا از مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، در اين اطلاعيه آمده است: بدنبال انتشار اخبار نادرست مبني بر توقف پروژه سينمايي «لاله» از قول كارگردان كه با تاييد ضمني تهيه‌كننده اين فيلم سينمايي هم مواجه شده است، توضيحاتي ارايه مي‌شود.

مركز سينماي مستند و تجربي در ادامه اطلاعيه خود آورده است: در جلسه هفته گذشته «سيّدمحمدمهدي طباطبايي نژاد» (مديرعامل مركز) با «اسدالله (اسي) نيك نژاد» (كارگردان) و «پروانه پرتو» (تهيه كننده) كه در مركز برگزار شد، نيك نژاد ادعايي مبني بر عدم مالكيت «مركز» بر اين پروژه سينمايي را مطرح كرده و صحبت از مالكيت يك كمپاني كانادايي به ميان آورد؛ لذا معاونت اداري- مالي اين مركز طي نامه‌اي كه تسليم تهيه‌كننده و كارگردان فيلم سينمايي لاله شده، ادامه توليد اين پروژه را تا تعيين تكليف نهايي مالكيت آن، به حالت تعليق درآورده است؛ به اين معنا كه هرگونه هزينه‌اي تا پيش از تعيين تكليف قطعي مالكيت فيلم، از نظر اين «مركز» قابل قبول نخواهد بود.

در اين اطلاعيه آمده است: تاكنون بيش از 67 ميليارد ريال از بودجه سالانه مركز گسترش سينماي مستند و تجربي كه حكم بيت المال را دارد، هزينه توليد اين فيلم شده و بديهي است كه «مركز» خود را مدعي مالكيت اين فيلم مي‌داند و تنها به منظور بررسي ادعاي مطرح شده از سوي كارگردان فيلم، پروژه را تا تعيين مالكيت آن به حالت تعليق درآورده است.

در ادامه اين اطلاعيه تاكيد شد واضح است كه تعليق پروژه سينمايي لاله هم به معناي توقف كامل آن نبوده و مسووليت اظهارنظرهاي تهيه ‌كننده و كارگردان اين فيلم، برعهده آنان است.

گفتني است فيلم «لاله» به داستان زندگي‌ «لاله صديق» قهرمان‌ اتومبيلراني كشورمان مي پردازد.

فراهنگ**9103**
۰ نفر