آموزش ايمني به كارگران ساختماني با هدف كاهش حوادث لازم و ضروري است

ساري - مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي بر لزوم ارايه آموزش صحيح ايمني به كارگران ساختماني با هدف كاهش حوادث احتمالي در انجام كار را ضرروي دانست.

'علي بابايي ' روز يكشنبه در نخستين جلسه هم انديشي اعضاي هيات مديره انجمن صنفي كارگران ساختماني استان در ساري گفت: اداره كل تعاون مازندران همسو با ارايه آموزش هاي ايمني به كارگران ساختماني، اقدامات و برنامه هاي موثري انجام داده است و يا در دست اقدام دارد.

وي خدمات رساني مطلوب به كارفرمايان، كارگران و تعاونگران و همچنين رسيدگي به مشكلات كارگران را از جمله وظايف اصلي اداره كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي مازندران برشمرد.

بابايي گفت: آموزش صحيح و اصولي به كارگران ساختماني بدون هيچگونه محدوديت قانوني در دستور كار است.

مديركل تعاون مازندران با بيان اينكه همه ساله شاهد حوادث ناشي از كار در استان هستيم افزود: در سال گذشته پنچ هزار نفر ساعت آموزش به كارگران ساختماني ارايه شد.

وي ادامه داد: با تمهيدات درنظر گرفته شده قرار است تا پايان سال جاري با كمك انجمن صنفي كارگران ساختماني ، به 10 هزار تن از كارگر ساختماني آموزش هاي اصولي ارايه شود تا بتوان تغييري گسترده در نگرش اين قشر زحمتكش در زمينه ايمني در كار ايجاد شود.

بابايي با بيان اينكه آموزش ايمني تنها مربوط به كارگران ساختماني نيست ، گفت: پيمانكاران نيز بايد آيين نامه هاي مربوط به رعايت نكات ايمني را مطالعه كنند و اين مهم با همكاري با سازمان نظام مهندسي مازندران در حال انجام است.

وي ساماندهي نشدن كارگران ساختماني را ازجمله مشكلات عمده عنوان و ابراز اميدواري كرد تا با همكاري انجمن صنفي اين قشر زحمتكش شناسايي و ساماندهي شوند تا بتوان از بروز بخي معضلات جلوگيري كرد.

او از تشكل هاي صنفي كارگران خواست تا با استفاده از شرايط ، ديدگاه ها و علم روز به سمت پيشرفت حركت كنند و با قاطعيت پيگير امور صنفي خود باشند.ك/2

2501/1654