۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 80884617
T T
۰ نفر
13آبان نقطه عطف تاریخی برای پیشینه سرافرازی ملت آزاده ایران اسلامی است

رشت - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در آستانه فرارسیدن 13 آبان در بیانیه ای آورده است: 13 آبان نقطه عطف تاریخی برای پیشینه سترگ سرافرازی ملت آزاده ایران اسلامی است.

در این بیانیه كه نسخه ای از آن روز جمعه در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت، آمده است: 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی؛ مظهر مقاومت، ایستادگی و اراده ملتی است كه در عرصه استكبارستیزی و مبارزه با قدرت های بزرگ جهانی خصوصا دولت مستكبر آمریكا همواره مبارزه دیرین و حق طلبانه و ظلم ستیزانه خود را به منصه ظهور گذاشته است.

در ادامه این بیانیه افزوده شده: 13 آبان یادآور حوادثی تلخ و سرنوشت ساز همچون تبعید حضرت امام (ره) در سال 1343 ، به شهادت رساندن دانش آموزان انقلابی در سال 1357 توسط دژخیمان رژیم منحوس پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریكا در سال 1358 می باشد كه از حوادث بزرگ و الهام بخش ، آموزنده و ظرفیت ساز برای ادامه مبارزه با استكبار جهانی است .

در این بیانیه تصریح شده: مراسم 13 آبان در حالی برگزار می­شود كه جهان بشریت در تلاطم امواج سهمگین و هجوم ناجونمردانه و جاسوسانه دولت ضد بشری ایالات متحد آمریكا كه برگرفته از خوی و خصلت استكباری و استیلاطلبی آن است، در هاله ای از ناامنی و اضطراب و نگرانی از بی هویت سازی به سر می برد و منطقه خاورمیانه و كشورهای اسلامی و عربی در شعله های آتش برافروخته از سیاست های استكباری و توطئه های شوم حاكمان شیطان صفت كاخ سیاه آمریكا می سوزند.

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اضافه شده: مردم ایران اسلامی در 13آبان سال جاری كه در آستانه ماه محرم بوده، با الهام از مكتب استكبارستیزی سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) هیمنه پوشالی و قدرت ظاهری آمریكا را در هم پیچیده و به دنیا اعلام می كند همانگونه كه بنیانگذار جمهوری اسلامی یعنی امام عزیزمان فرمودند « دنیا بداند كه هر گرفتاری كه ملت ایران و ملل مسلمین دارند، از امریكاست ».

در ادامه این بیانیه آمده است: مردم همیشه در صحنه اعم از جوانان دانش آموز و دانشجو ، روحانی و دانشگاهی ، كارگر و كارمند ، شهری و روستایی با الهام و پیروی از رهنمودهای مقام عظمای ولایت كه به حق وارث آن امام راحل می باشند؛ در صف مقدم مبارزه با استكبار جهانی پیشگام بوده و توهین های بی شرمانه و تحریم های ضد انسانی دولتمردان آمریكا علیه ملت مظلوم و انقلابی ایران اسلامی را محكوم كرده و با حضور خود اعلام می­نماید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در خاتمه بیانیه ضمن بزرگداشت روز ملی مبارزه با استكبار جهانی از همه مردم همیشه در صحنه استان دعوت كرده تا با حضور پویا و سرشار از غیرت دینی خویش در مراسم باشكوه این روز كه با «عنوان عاشورائیان استكبارستیز» برگزار می شود، حماسه­ای دیگر خلق كنند.

دوشنبه هفته آینده 13 آبان ماه و روز ملی مبارزه با استكبار جهانی و روز دانش آموز است.ك/1

7296/695