۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۱۱
کد خبر: 80888071
T T
۰ نفر
ارایه رایگان خدمات در دفاتر اسناد رسمی به مددجویان كمیته امداد

تهران- رییس كانون سردفتران و دفتر یاران گفت: هفت هزار و 350دفترخانه اسناد رسمی كشور به مددجویان كمیته امداد خدمات رایگان ارایه می كنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا' محمد رضا دشتی اردكانی' روز یكشنبه در همایش روسای ادارات حقوقی ،‌املاك و امورنمایندگان كمیته امداد افزود: براساس تفاهم نامه منعقده با حوزه معاونت حقوقی و امور مجلس كمیته امداد، هر دفترخانه باید به مبلغ یكصد هزار تومان اسناد حقوقی مددجویان این نهاد را رایگان انجام دهد.

وی تصریح كرد: هم اكنون 40دفتر خدمات قضایی در استان تهران به عنوان پایلوت برای اجرای این تفاهم نامه فعال هستند كه تا پایان آبان ماه جاری 20دفتر دیگر اضافه و به مددجویان خدمات ارایه خواهند كرد.

وی افزود: در نظر داریم تا پایان سال جاری شمار دفاتر اسناد رسمی تهران را در اجرای این تفاهم نامه به یكصد دفتر افزایش دهیم.

وی با بیان جمله ای از حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینكه عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود ندارد، گفت: كمیته امداد امام (ره) بهترین و جامع ترین خدمات را به محرومان و خانواده های تحت حمایت این نهاد ارائه می كند و به مسائل ریشه ای و اساسی توجه خاص دارند.

رییس كانون سردفتران و دفتریاران گفت: این اقدام به منظور معاضدت حقوقی از مددجویان تحت پوشش و ترغیب روحیه نیكوكاری در جامعه حقوق دانان كشور و تسهیل در احقاق حقوق مددجویان و رسیدگی به دعاوی در سطح كلانتری ها و نیز جلوگیری از پدید آمدن مشكلات حقوقی ناشی از عدم تنظیم سند رسمی و در واقع ترویج اهمیت سند رسمی در كشور انجام شده است.

دشتی اردكانی اظهار داشت: این معافیت شامل مالیات و حقوق دولتی نمی شود و معرفی مددجوی تحت پوشش در استانها نیز از طریق نامه رسمی كمیته امداد به كانون سردفتران و دفتریاران مركز و یا استان ها انجام می شود.

وی گفت: ایجاد تعامل و هماهنگی در راستای رفع مشكلات اقشار محروم آسیب پذیر جامعه و نظارت بر روند اجرای تفاهم نامه و اجرای دقیق و كامل آن از جمله اهداف این تفاهم نامه بوده است.

دشتی اردكانی افزود: دستگاه ها و نهادهای مختلف حقوقی و قضایی برای حسن انجام وظیفه خود و به كنترل در آوردن و كاستن از حجم وسیع مسائل و مشكلات كه دستگاه قضا با آن روبرو است باید این جامع نگری را در اهداف و برنامه های خود داشته باشد.

دشتی اردكانی خاطر نشان كرد: امروزه ما نیازمند ترویج و فرهنگ سازی در زمینه اهمیت سند رسمی هستیم چرا كه انبوهی از دعاوی حقوقی در دادگاههای ما به دلیل مسائل و دعاوی مالكیتی روی می دهد كه حدود 80 درصد دعاوی را شامل می شود.

اجتمام(3)9188/7299 ** 1569
۰ نفر