۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۸
کد خبر: 80889548
T T
۰ نفر

گذری بر 13 آبان در 20 سال گذشته

۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۸
کد خبر: 80889548
گذری بر 13 آبان در 20 سال گذشته

گروه اسناد و اطلاع رسانی- 13 آبان هماره یادآور استكبارستیزی ملت ایران است، روزی كه ایرانیان عزت، شرف و ایستادگی خویش را به منصه ظهور رساندند و پیشگامان به حق تاریخ در این راه شدند.

13 آبان یادآور حوادث مختلفی در ایران است، تبعید امام راحل در 1343 به تركیه، كشتار دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران در 1357 و تسخیر سفارت آمریكا در تهران در سال 1358 وقایعی كه هر یك نشانه مقاومت، مبارزه و آگاهی ملت ایران در برابر استكبار جهانی است؛ در روز بزرگداشت این رویدادهای مهم سیاسی؛ گذری كوتاه به محورهای مطرح شده در سخنرانی های 20 سال اخیر مراسم 13 آبان خواهیم داشت:



13 آبان 1372

**مبارزه با آمریكا یك مبارزه قرآنی و عمیق

حجت الاسلام ناطق نوری رییس مجلس شورای اسلامی در سالروز 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی گفت: مبارزه ملت ایران با آمریكا یك مبارزه شعاری و تاكتیكی نیست، بلكه مبارزه ما یك مبارزه قرآنی و عمیقی است كه ریشه ایدئولوژیكی دارد.



13 آبان 1373

** ادامه راه مبارزه با استكبار

علی اكبر ناطق نوری رییس مجلس شورای اسلامی در سالروز 13 آبان گفت: مبارزه با آمریكا ادامه خواهد داشت و راه امام(ره) و رهبر انقلاب در مبارزه با استكبار تداوم می یابد.



13 آبان 1374

**امیدواری حركت های آزادی خواهانه جهان به ملت ایران

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم راهپیمایی روز 13 آبان اعلام كرد: ایران تنها كشوری است، كه در مقابل امریكا ایستاد و امروز نیز ملتش تا پای جان برای مقابله با قدرت سلطه گر امریكا ایستاده است. امروز همه حركت های آزادیخواهانه جهان به ملت ایران به عنوان ملتی ضد آمریكایی، شكست ناپذیر، بردبار و صبور امیدوار است.



13 آبان 1375

**لزوم حفظ وحدت ملی در مقابل استكبار

علی اكبر ناطق نوری رییس مجلس شورای اسلامی: باید وحدت ملی اسلامی خود را در مقابل دشمنان قسم خورده ایران هوشیارانه حفظ كنیم و همواره برای خنثی كردن توطئه های استكبار آماده باشیم.



13 آبان 1376

** روز اندیشه های نو، احساسات پاك و عشق به پیشرفت

سید محمد خاتمی رییس جمهوری: 13 آبان به عنوان روز اندیشه های نو، احساس های پاك، عشق به پیشرفت و ساختن مادی و معنوی كشور و روز همه ما برای دستیابی به آگاهی، آبادانی و استقلال كشور است.



13 آبان 1377

** لازمه ارتباط با آمریكا پذیرش پیش فرض های ملت ایران

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: لازمه ارتباط با آمریكا پذیرش پیش فرض های ملت ایران است، پیش فرض هایی كه شامل عذرخواهی رسمی رییس جمهوری آمریكا از 70 سال رفتار دیكتاتورمابانه با ملت ایران است. آمریكایی ها برای از سرگیری رابطه با ایران باید ضمن تعهد به عدم دخالت در امور داخلی ایران و بازگرداندن اموال بلوكه شده ما، ناوگان های خود را نیز از خلیج فارس بیرون ببرند.



13 آبان 1378

**رژیم صهیونیستی؛ دلیل خصومت استكبار با ایران

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: یكی از اهداف و دلایل خصومت استكبار جهانی علیه ایران، مخالفت جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی است.



13 آبان 1379

** تسخیر لانه جاسوسی یك حركت انقلابی

عبدالحسین روح‌الامینی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره): با پیروزی انقلاب اسلامی تمام نقاط مرزی دچار التهاب و تشنج شد و به عنوان فریب‌كارانه‌ قوم‌گرایی می‌خواستند، انقلاب را از بین ببرند. ‌برای مقابله با فضای ایجاد شده و این كه همه آمریكا را قدرتی انكارناپذیر می‌دانستند چاره‌ای جز رسوایی چهره‌ استكباری آمریكا نبود، بنابراین دانشجویان در یك حركت انقلابی لانه‌ جاسوسی آمریكا را تسخیر كردند.



13 آبان 1380

** 13آبان نماد پوشالی بودن قدرت آمریكا

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام یكی از رخدادهای برجسته و فوق العاده در تاریخ انقلاب اسلامی است. این روز از بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است، روزی كه آمریكا باور نمی كرد، به این شكل تحقیر شود. 13 آبان پوشالی بودن قدرت آمریكا را روشن كرد.



13 آبان 1381

**13 آبان، زرین ترین صفحه در انقلاب اسلامی

قدرت الله علیخانی نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی: روز 13 آبان، از زرین ترین صفحات انقلاب اسلامی و یادآور حماسه جاودان ملت بزرگ ایران است. این روز یادآور مقاومت مردم و امام راحل در مقابل تصویب قانون كاپیتولاسیون مصونیت آمریكاییان در ایران است.



13 آبان 1382

** شكست جنگ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استكبار

علی اكبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:: آمریكایی ها پس از شكست در جنگ اقتصادی، سیاسی و نظامی و با این باور كه نسل سوم انقلاب صحنه‌های انقلاب و جنگ را به یاد ندارند، جنگ فرهنگی را شروع كردند.



13 آبان 1383

** مقابله با استكبار سند ضمانت پایداری انقلاب اسلامی

حسین زاكانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی: حركت غرور آفرین در تسخیر سفارت آمریكا كه به حق لانه جاسوسی نام گرفت، رقم خورد. مردم ما باید همواره یاد و خاطره حوادث تاریخی انقلاب را زنده نگه داشته و در حفظ و پاسداری از میراث بزرگ انقلاب، تلاش كنند. وی وظیفه نسل های دوم و سوم انقلاب اسلامی را پاسداری و حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی و روزهایی چون 13 آبان بر شمرد و از آن به عنوان سند ضمانت پایداری انقلاب اسلامی یاد كرد.



13 آبان 1384

**محورهای اصلی استكبار جهانی

عزت الله ضرغامی از دانشجویان پیرو خط امام(ره): امروز محور اصلی استكبار جهانی تركیبی از كشورهای انگلاساكسون و صهیونیزیم است، كه محور اصلی شرارت و ناامنی و حركت های استكباری را در دنیا امروز رقم می زنند. دولت آمریكا به عنوان پیشگام در این حركت و محور اصلی شرارت در دنیا شناخته شده است.



13 آبان 1385

** 13 آبان مملو از حوادث متعدد و سرنوشت ساز

حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی:این روز مملو از حوادث متعدد و سرنوشت ساز است، یك سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از دانشجویان از دانشگاه های مختلف تهران در اعتراض به دخالت های آمریكا در انقلاب و توطئه ها؛ سفارت این كشور را تسخیر كردند، امام خمینی(ره) این حركت دانشجویان را تایید كردند و آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.



13 آبان 1386

** 13 آبان و یك حركت الهی و ماندگار

مصطفی پور محمدی وزیر كشور: تسخیرلانه جاسوسی آمریكا توسط دانشجویان یك حركت الهی و ماندگار بود، كه استكبار را به عقب راند و تبعید حضرت امام(ره) به تركیه در 13 آبان 1342 نقطه عطف تاریخ ملت ایران است، كه سرآغاز یك جنبش بزرگ اجتماعی و سیاسی در ایران شد.



13 آبان 1387

**13 آبان روز استقلال و اقتدار كشور

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس: ثمره تسخیر لانه جاسوسی در 13آبان شفاف شدن

مواضع ضداستكباری نظام و عزم استوار ملت ایران و مسوولان نظام در استقلال سیاسی تمام عیار ایران است.



13 آبان 1388

** 13 آبان نماد بغض و خشم ملت ایران به استكبار

غلامعلی حداد عادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب: به حق این روز تسخیر لانه جاسوسی نام گرفت و روزی بود كه ملت ایران ورود دانشجویان به لانه جاسوسی و تسخیر آن را تركیدن بغض در گلوی ملت ناشی از درد و رنج استكبار و استعمار توصیف كردند.



13 آبان 1389

**13 آبان تعمیق باورهای انقلابی

عزت الله ضرغامی رییس صدا و سیما: تسخیر لانه جاسوسی حركت نوین، انقلابی و نهضتی جدید در تعمیق باورهای انقلابی و یك اقدام عملی و انقلابی و پاسخی در خور به فرمایشات امام بود.



13 آبان 1390

**ایستادگی اسلام ناب در برابر چارچوب های فكری استكبار

سعید جلیلی دبیرشورای عالی امنیت ملی: امروز در چارچوب فكری اسلام ناب در برابر چارچوب های فكری غرب با تمام قامت ایستاده است و حتی ساحران آنها به قدرت انقلاب اسلامی اعتراف می كنند. آن ها امروز مستاصل شده و متحدان خود را از دست داده اند و از درون و برون به چالش كشیده شده است.



13 آبان 1391

**13 آبان مقابله با توطئه

محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین: عقل حكم می‌كرد، كه ملت ایران این سفارتخانه را تسخیر كند.

مردم ایران چگونه می‌توانستند اجازه دهند، كه یك محلی علیه‌شان توطئه كند، بر همین اساس عاقلانه‌ترین كار بود، كه دانشجویان انجام دادند و ملت ایران مدیون این اقدام آن‌ها است.

اطلاع**2059**2002**9131