سيزدهم آبان نقطه عطف و برگ زرين نظام اسلامي است

ساري- مسوول دفتر شوراي سياستگذاري ائمه جمعه مازندران گفت: سيزدهم آبان نقطه عطف و برگ زرين نظام اسلامي است.

حجت الاسلام 'محمد انتظاري' روز دوشنبه در آيين گراميداشت روز سيزدهم آبان در جمع راهپيمايان ساروي، تبعيد امام راحل ، كشتار دانش آموزان و تخسير لانه جاسوسي آمريكا را سه رويداد مهم در شكل گيري روز سيزدهم آبان معرفي كرد و افرود: سيزدهم آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني است.

وي با بيان اينكه با حضور پرشور دانش آموزان ، دانشگاهيان و مسوولان در راهپيامي يوم الله 13 آبان ، امروز فرياد ظلم و استكبار ستيزي در نظام اسلامي طنين انداز شده است ، اظهار داشت: 13 آبان نماد واقعي استكبار ستيزي نظام اسلامي است.

مسوول شوراي سياستگذاري ائمه جمعه مازندران افزود: با گذشت بيش از سه دهه از عمر با بركت نظام اسلامي ، دشمنان براي دستيابي به اهداف شوم خود از هيچ تلاش و كوششي دريغع نكردند.

وي ادامه داد: با افزايش بصيرت سياسي مردم و تبعيت و پيروي آنان از ولايت فقيه ، تمامي دسايس سازمان يافته دشمنان عليه نظام اسلامي خنثي شده است.

انتظاري گفت: در سايه پيروي و تبعيت مردم از ولايت فقيه ، نظام اسلامي اكنون ثابت و استوار به حيات جاودانه خود ادامه مي دهد.

وي افزود: دشمنان با اعمال فشار و تحريم هاي جديد قصد دارند تا نظام اسلامي را از دستيابي به پيشرفت هاي مختلف از جمله دانش صلح آميز هسته اي باز دارند اما ملت با پيروي از رهبري و در سايه مقاومت و ايستادگي راه هاي ترقي را طي خواهد كرد و به قله هاي پيشرفت دست خواهد يافت.

مسوول دفتر شوراي سياستگذاري ائمه جمعه مازندران با بيان اينكه آمريكا و متحدانش به غلط و اشتباه پرچم مبارزه با تروريسم را برافراشته اند، گفت: آمريكاي جهانخوار با همراهي متحدانش با دخالت هاي بي مورد در بسياري از كشورها، خود عامل مهمي در ظهور و بروز پديده تروريسم در جهان است.

وي همچنين تاكيد كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي از ديپلماسي فعال دولت يازدهم بويژه مذاكره با طرف 1+5 حمايت كردند و اين مهم با در نظرگرفتن اصول ، منافع ، عزت ، حكمت و مصلحت نظام اسلامي محقق شده است.

همچنين مراسم نمادين زنگ استكبار ستيزي در مدارس مازندران صبح امروز در دبيرستان دختران نواب عليه ساري به صدا در آمد.

معاون فرهنگي و پرورشي آموزش و پرورش مازندران در اين آيين گفت: 13آبان نماد عزت، اقتدار، استقامت و پايداري دانش آموز است.

' حسين كمالي ' افزود: دانش آموزان در مبارزه با طاغوت و نثار خون خود در سال 1357ثابت كردند كه در سرنوشت سياسي و اجتماعي كشور تاثير گذار هستند.

وي با بيان اينكه محصلان امروز فرزند دانش آموزان شهيد حماسه 13 آبان هستند، گفت: تبيين وقايع انقلاب اسلامي به نسل نو در گرو شناساندن اين روز تاريخي است.

معاون آموزش و پرورش گفت: ما مازندراني ها همگام با مردم ايران اسلامي ضمن تبعيت از فرامين رهبر معظم انقلاب و حمايت از دولت يازدهم، تنفر خود را از استكبار جهاني اعلام مي داريم.

وي با بيان اينكه مراسم 13آبان امسال در آستانه ماه محرم برگزار مي شود، از امام حسين (ع) به عنوان معلم بزرگ انقلاب ياد كرد و افزود: ايشان با گذشتن از عزيزترين سرمايه هاي زندگي خود درس ايستادگي در مقابل ظلم و ستم را به جهانيان آموختند.ك/4

2501/1654