۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵
کد خبر: 80892049
T T
۰ نفر

حجم پرونده هاي دستگاه قضايي بيش از ظرفيت آن است

۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵
کد خبر: 80892049
حجم پرونده هاي دستگاه قضايي بيش از ظرفيت آن است

تهران بزرگ – رئيس كل دادگستري استان تهران از تلاش براي جذب قضات در دستگاه قضايي خبر داد و گفت: حجم پرونده هاي دستگاه قضايي بيش از ظرفيت اين دستگاه است .

به گزارش ايرنا،سيد عليرضا آوايي روز سه شنبه در دومين همايش بزرگداشت امر به معروف و نهي از منكر، هدف از برگزاري اين همايش در دادگستري تهران را تضمين جايگاه حقوقي امربه معروف و تقويت حمايت دستگاه قضايي از آمرين به معروف و ناهيان از منكر عنوان كرد.

رئيس كل دادگستري استان تهران، آموزش آمرين به معروف و ناهيان از منكر در استان تهران و ديگر استان ها را ضروري دانست و اضافه كرد: استفاده از روش هاي مناسب امر به معروف و نهي از منكر مي تواند به كاهش درگيري ها بين فرد آمر به معروف و ناهي از منكر و فرد خاطي شود.

وي از تلاش دستگاه قضايي براي جبران كمبود قاضي در آينده نزديك خبر داد و مجموع پرونده هاي دستگاه قضايي را بيشتر از ظرفيت آن دانست.

آوايي، خوش اخلاقي، وجدان كاري و تقيد به مسائل شرعي، حفظ آبرو و اسرار مردم، صداقت، تواضع، سعه صدر، وفاي به عهد و انصاف را از جمله خصوصياتي دانست كه آمرين به معروف و ناهيان از منكر بايد در خود پرورش دهند.

وي، قضات و ناهيان امر به معروف و نهي از منكر را به خويشتن داري و تقويت سعه صدر در قبال مردم دعوت كرد و خاطرنشان كرد: اگر در قبال سلايق مختلف مردم سعه صدر نشان ندهيم، در واقع به گسترش نفاق و دروغگويي در جامعه كمك كرده ايم.

رييس كل دادگستري استان تهران ، تغافل و گذشت در قبال برخي خطاها را ضروري دانست و خواستار توجه آمرين به معروف و ناهيان از منكر به همه ناهنجاري هاي اجتماعي از جمله رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و اسراف شد.

رئيس كل دادگستري استان تهران، خودشيفتگي، قضاوت عجولانه و كفر نعمت را از آفت هاي قضاوت و امر به معروف و نهي از منكر دانست و خواستار خودسازي آمرين به معروف و ناهيان از منكر شد.

هرساله، هفته احياء امر به معروف و نهي از منكر همزمان با شروع ايام عزاداري حضرت سيدالشهدا آغاز و اهميت انجام آن براي مردم تبيين مي شود.

مسوولان ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر، «تذكر لساني، ترويج نقدپذيري» را شعار امسال براي اين هفته اعلام كرده اند.

وي عاشوراي حسيني و فرهنگ عمومي، جامعه آرماني و نقدپذيري، قانون مداري و امر به معروف و نهي از منكر، حكومت مهدوي و امر به معروف و نهي از منكر، روز نظارت ملي و مشاركت همگاني، تذكر لساني و غيرت اجتماعي و پيام عاشورايي و عفاف اجتماعي را از روزهاي هفته امربه معروف و نهي از منكر اعلام كرد.

تهرام/9191 /1600/
۰ نفر